Ulrika v.49

Denna vecka har jag gjort klart ännu ett manus som jag har haft som sidoprojekt. Jag har inte kunnat scanna in den så att jag kan visa, men jag känner mig väldigt nöjd med hur den blev. Inspirationen låg på 110% och jag ritade upp 15 thumbnail-sidor på bara några timmar! Jag har även varit mer flitig med att rita upp min serie och andra bilder på datorn denna vecka.

Nästa vecka kommer vara fylld med att rätta en hel hög med uppsatser till mitt jobb, så mycket ritande kommer nog inte ske. Det är mest videopresentationen som jag ska se till att göra klart till i helgen då jag inte kommer kunna åka upp till Stockholm (åter igen: mååånga uppsattser att rätta).

Det positiva med nästa vecka är att på fredag -fram till tisdag veckan efter- ska eleverna ha elevens val på skolan jag jobbar på. Jag och min kollega som undervisar i bild ska gemensamt lära ut hur man gör en serie och en liten klass ska få testa att göra en miniserie på tre dagar. Det är några av mina elever som tycker att det ska bli kul och spännande (de är 14 år gamla). ^_^


Kommentarer