Ulrika v.48

Hej!
Då jag inte har kunnat vara vid datorn så mycket den här veckan har jag inte kunnat fortsätta rita bilderna digitalt som jag helst vill.

Istället började jag istället göra klart lite andra manus som jag hade liggandes. Det var mycket lättare då jag inte behövde vara knuten till en plats. Då det blev en liten paus men det var också lite skönt att backa lite från mitt huvudprojekt för att sen komma tillbaka för att få mer perspektiv senare när jag kommer tillbaka.

Jag bifogar några sidor av manus från en av serierna jag har jobbat med. Det här är en serie som är en fortsättning från en serie jag gjorde förra året som en 24-timmarsserie.Tanken är i det här kapitlet är att det är en person som är väldigt intresserad av naturen och bestämmer sig för att börja på en överlevnadsskola. Dock är hen mycket beroende av alla prylar och bra-att-ha saker så att plötsligt bli beordrad att överleva ett dygn i skogen kommer som en chock.

 
Här är en bild på huvudkaraktären. Serien heter "Go Get your Gun":
 
 
Tyvärr har jag kommit till insikt att jag måste stanna hemma i Linköping under den andra serieträffen på grund av mitt jobb. Jag kommer att ha sjukt många uppsatser den veckan som jag måste rätta innan måndagen, och jag tror att jag kommer stressa mindre om jag vet att jag kan rätta det under helgen också. Jag ska sätta mig och fixa en presentationsfilm :) 

Kommentarer

  1. Låter som en spännande berättelse! Kul att du kommit en bit på manuset. Väldigt fin bild på huvudkaraktären, med så detaljerad lineart! Och snyggt att karaktären sticker ut från bakgrunden.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar