Malin vecka 51.

Hej hej!

När jag redovisade mitt projekt i helgen visade jag en serie, där mina figurer Mirja och Nihad har ett långt samtal efter att Nihad gjort slut med Mirja. Efteråt sa jag att det var baserat på egna upplevelser. Det är så konstigt. Jag och min partner sen fjorton år har aldrig gjort slut. Men ämnet, samtalsämnet, är hämtat från egna erfarenheter. Och många saker jag tecknat om den här terminen har en grund i egna erfarenheter.

Jag lyckas jämt göra serier om något alter ego som blir lämnad. Mina fantasier har uppenbarligen lätt att åka i det spåret. Även i min strippserie Plåstra finns en lång sekvens där Plåstra blir dumpad och hennes kille, som från början är baserad på min partner, blir ihop med en tjej som jobbar som modell inom dödsmetallmusikvideor. Det här kan ju verka lite förvirrande för bland annat min svärmor, som är sådär gulligt noga med att läsa alla mina serier.

Jaja. Nu säger jag tack och hej! Tack till min basgrupp, till Ida och Wendel och alla som har jobbat med den här kursen. Jag avslutar med en färglagd Plåstraserie.

Kram!




Kommentarer

  1. Ja ibland flyger fantasierna iväg, gör det lätt själv när jag ska jobba med mina serie manus. Men då brukar jag tänka att om det blir en bra stripp så gör det väll inte så mycket om det inte har hänt helt påriktigt. Men förstår känslan när andra ska läsa det sen haha :) Riktigt fin serie! du får ha det bra! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så himla bra tänkt! Allt för konsten :)

      Radera
  2. Det har været fedt at følge dig! Dine serier er så prof. :-) God jul og held og lykke fremover.

    SvaraRadera
  3. Tack för en superfin termin, ha det så himla bra i framtiden! <3 /Wendel

    SvaraRadera
  4. Det var fint att se din serie som ett bildspel på presentationen. Det blev lite som att titta på en film. :)

    SvaraRadera
  5. Din presentation var väldigt rörande. Väldigt bra presentation! :) Det har varit kul att följa dig.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar