Jenny - v 49

Hej hej,

den här veckan har jag varit i Barcelona på en jobbgrej som var mer meningsfull än den jobbgrej jag var på i London för en månad sedan, vilket jag uppskattar. Det är knepigt med jobbresande, å ena sidan tycker jag inte om slentrianresande, men halva mitt team (plus team jag jobbar med) sitter i Barcelona, så det är oundvikligt att vi måste ses ett par gånger per år för att det ska funka.

Dock innebär det att den här veckan inte kunnat ägnas åt serietecknande. Det har i överlag känts svårt senaste veckorna, mycket pga har fått mer givande/meningsfulla saker att göra på jobbet, vilket har gjort att jag fått lägga mer energi på att orka jobba och lära mig nytt - ett lyxproblem egentligen!

Det har också känts tungt att jobba med samma projekt i 1,5 år och inte riktigt känna att det går framåt...även om det inte är 100% sant då jag satt en bra grund att fortsätta med. Men jag är van att pumpa ut ett nytt seriefansin varje år, och då jag inte gjort det detta år har det känts konstigt på något sätt?

Min plan är att försöka lätta upp mitt sinne våren 2020 med att jobba med något annat projekt bara för att få göra något klart, och efter det kommer jag fortsätta med Karsen och Yegor, förhoppningsvis med mer energi och pepp! Det kan kännas lite läskigt att släppa ett projekt en längre tid, men jag har tagit upp skissade serier förut och gjort dem klara, så jag tror inte det här kommer sluta som en byrålådeserie. Men, en serie bör göras med pepp och glädje, annars blir det inge' bra (iaf inte för mig), så det är bättre att jag byter fokus ett tag :)

Jag har inte så mycket mer att säga. En Krampus för att lätta upp stämningen lite, kanske?



Kommentarer