Jennifer v.49

Hejsan!

De första 5 rutorna är en seriestripp som hör ihop. Men filen blev för stor så jag fick dela upp dom!

Bilden längst ner i inlägget är ett julkort som jag faktiskt säljer på min instagram @floberg.serier :D (har fått sålt en del men har några kvar och jag ska trycka upp fler nu till veckan)

När jag fått över 100 följare på instagram så kommer en tävling också :)

Strippen har det vart mycket krångel med då jag skapade den i för stort format. Men nu är jag äntligen klar och det känns så skönt! Jag har alltid vart rädd för just att bli beroende av någon annan, sedan den destruktiva relationen. Jag minns på gymnasiet när vänner ingick i förhållanden, isolerade sig med sin partner och partnerns vänner, inte hörde av sig på nått år och sen efter det tagit slut klagade på att de inte hade några vänner längre. Många förhållanden tar ju just slut pga att en av partnerna inte har något eget socialt liv längre. Det är så för många fortfarande i min omgivning så det var lätt att få inspiration till min serie. Viktigt att ha ett eget liv och ta hand om sina sociala relationer, speciellt när man är i ett förhållande. För sin egen skull. 
Kul att testa att ha fokus på konversation i mobilen i några rutor, första gången jag tecknar så faktiskt :)

På julkortet är min huvudkaraktär, psykologkaraktären och min katt haha ;D Dom är tryckta på ett finare tjockare papper som trycket blev riktigt fint på och är även perfekt att skriva på då pennan fäster riktigt bra på just det papperet!

Det har vart en sååå kul termin och jag har fått ut så himla mycket från den! Det har vart så inspirerande att följa allas projekt här på bloggen och det kommer kännas så konstigt att inte ladda upp ett inlägg här på bloggen varje vecka längre. Men det har vart så kul att få vara med här och utvecklas tillsammans med er. Hoppas helgträffen blir fantastisk! Och att ni har en super december månad. Tror att nästa stripp blir nått med jultema haha, viktigt att få igång julfeelingen haha ;D

Ha det bra! <3







_______________________________________________________________________







Kommentarer