Cajsa v. 48

Hej!

Jag har inte riktigt haft något flow senaste veckan. Dels har jag inte känt mig helt i form pga förkylning och annat, dels har jag nått en ny punkt i mitt skapande.

Nu har jag fått ihop drygt 70 sidor, vilket jag tror är nästan hälften av min bok. Jag ser nu alltså en stor del boken och då vaknar kritikern i mig. En giftig negativ kritiker som tycker att allt är skit och som ständigt ser en negativ läsarkrets för sin inre blick. Mitt huvud fylls av tankar som: "Vad är ens detta? Serien är för negativ. Den duger inte, vem kommer orka läsa det här?" osv.

Jag vet inte riktigt hur jag ska hitta tillbaks till flytet som jag haft tidigare veckor. Den ofrivilliga pausen som förkylningen gett mig
har gjort att mitt projekt känns fjärran.

Vecka 48 spenderade jag med att kritiskt granska serien, stryka scener, ändra ordning på händelser och fixa lite småsaker som jag missat i tidigare rutor. Till exempel har jag sett till att Jesper har skäggstubb på alla bilder. Något som jag tidigare haft tendens att glömma att teckna. Jag har också börjat förbereda min presentation till helgträffen.

Två tecknade jag den här veckan. En som funkar och en som jag inte vet om jag ska behålla. De är från seriens början. Kanske de två första i boken. Huvudpersonen ska vara glad och nykär. Naturen blommar och livet leker. Hon är på väg till ett café för att berätta för sina vänner om sin nye kille.




Hoppas känna mer inspiration vecka 49.







Kommentarer

  1. Jeg er vild med de her to sider! Og jeg synes helt sikkert, du har ret i, at man skal mærke hendes forelskelse i starten. Man skal jo også selv forelske sig i Jesper, for at forstå, hvorfor hun går igennem alt muligt. Så synes det er en fantastisk start med nyforelskelse! Måske skal vi også se, hvor sød han er ved hende? Og at hun bare slet ikke ser "faresignalerne", men bare ser hvor mega sød han er, og at alle veninderne også synes, han er sød?

    Jeg er vild med din serie, Cajsa, så bare: "shut up inner critic"! Du har styr på det. Held og lykke :-)

    SvaraRadera
  2. Wow 70 sidor! Inte illa. Fina skisser! :D Allt jag sett av din serie tycker jag är väldigt bra och träffande. Du är bra på att väcka känslor genom dina serier. Jag tycker det är svårt i övrigt att läsa (dyslexi) men dina serier är enkla att komma in i och de är lättlästa. :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar