Ana v. 49

Tjo!

Går in väldigt långsamt i slutspurten. Detta pga av att det händer massa saker som tar min tid. Tråkiga saker som vabb av febersjuk unge. Och andra roliga saker! Som nytt jobb.
Den här veckan har jag samlat till min lapphög av idéer - för det är lätt att hitta idéer när världen är så tokig som den är. Jag har även börjat rita på en serie som har arbetsnamnet "reply all" och handlar om föräldraråkomman som drabbar många vårdnadshavare under dessa present-till-pedagoger tiden på året. Under mina 11 år som förälder har det varit precis samma mönster VARJE jul och sommar när det ska samlas in till en avslutningsgåva till pedagoger.
Mailkorgen blir knökfull av alla som svarar ALLA. "Bra initiativ! Jag svischar 50 kr från Kalle" "Superkul, tack för att ni tar tag i detta. Jag har swishat nu"
Försöker förstå fenomenet i serieform.

Jag ger er en bild jag och feberungen gjort. Ideen är inte min egen - sett något liknande på insta men minns inte vem. Hursom mitt barn Helmi har ritat huvudet på enhörningen och jag har fixat ihop det i photoshop.  Och jag tror inte jag relaterat så hårt till något i hela mitt liv!




Just det, bästa fredagstipset: Kom och lyssna på min fantastiska kör som leds av Sara Parkman. Ikväll sjunger vi på Konsthall C i Hökarängen i samband med en vernissage som jag också tror är bra!
https://www.facebook.com/events/2525417854161028/

Kommentarer

  1. Åh kul med kör och jag älskar den där enhörningen, kan du inte fixa prints? /Ida

    SvaraRadera
  2. Härlig ernhörning! Och grattis till nya jobbet :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar