Veckobrev vecka 47

Hej!

Nu har vi fått klartecken att Distanskursen kan fortsätta även i vår. En ändring som eventuellt kan bli är att det blir en mindre klass, med bara en lärare (jag). Men i så fall så tar vi in någon som jag kan samarbeta med på helgträffarna. Kul tycker jag! Hoppas att några av er vill söka till ännu en termin. För er räcker det med att ni skickar in ett mail med en kortfattad beskrivning av vad ni vill använda terminen till, med reflektioner om ert projekt och vad som blir nästa steg och utmaning.

Här är en PP som handlar om klass som jag gick igenom med Skarpnäck-klassen idag. Den har visst fokus på Sverige och politiska/ekonomiska förändringar sedan tidigt 80-tal fram till nu. Jag har till stor det utgått från boken Kapitalet, överheten och alla vi andra av Göran Therborn. Missa inte anteckningarna jag lagt till.
Klass, normer makt och förutsättningar för berättande
Det blir förstås lite plattare att läsa den enskilt, man missar det interaktiva och samtalen, men det ska nog funka ändå.

Novemberhälsningar /Ida

Bildresultat för äta sova dö
Bild från filmen Äta, sova dö

Kommentarer

  1. Åh! Jag är så ledsen över att jag inte kommer kunna fortsätta. Den här kursen har gett mig så mycket. Jag hoppas det blir fler terminer och att jag får möjlighet att gå igen i framtiden.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blir det nog ;) Du är så välkommen tillbaka! :)

      Radera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Så interessant! Jeg læser "uppgång och fall" av Strömqvist just nu, det minnar om :-) Tegningen på side 29 - hvem har lavet den?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Åh sorry jag har inte hittat vem som gjort den illustrationen. Den kommer från den här sidan: http://www.gf.dk/klasseteorier.html /Ida

      Radera
  4. Kommer tyvärr inte kunna fortsätta i vår!
    Kommer sakna kursen! :'(

    SvaraRadera

Skicka en kommentar