Valentina v.45 - 46 - 47 - 48



Hej!

Här kommer ett samlingsinlägg för föregående veckor. Fattar inte att tiden går så snabbt.
Hinner inte med!

Vecka 45 fortsatte jag att rita på kapitel 4, hade ett riktigt bra flow!


Efter ett stort bråk ang hur och vem vi skulle skuldbelägga graviditeten på så får jag en uns av omtanke från denna kille, som snabbt ändras till ilska. För att jag redan har tagit ett beslut utan honom.


Vecka 46 fortsatte mitt flow och jag ritade på nästa sida. Här kommer processen.








Här visar han viss ångerfullhet som jag smälter inför först men med lite misstanke.

I den tomma näst sista bubblan står det ännu en gång "är han seriös?" Här tar denna delen slut och jag såg över kapitlet. Känns det bra? osv. Bokstavligen ta några steg tillbaka och kolla på allt.









Vecka 47 Började jag med en ny del. Denna del hade jag inte riktigt skrivit manus för, bara korta dialoger. Det handlar om när jag sitter på en bar men fyra kompisar och berättar att jag är gravid. Det är en stökig bar och det är mycket som händer runt omkring. Anstränger mig för att tänka ut hur bäst jag ska rita denna del så den inte känns helt statisk med människor som bara sitter och pratar. Så kanske att jag går in på toaletten med en kompis för att kissa och vi pratar under tiden. Lite kul för det är det man gör som tjejkompisar ofta. Iaf jag :)

Började också skissa på början, på baren, på mina vänner och hur de ska se ut. Har inga bilder på detta antagligen för skiss-stadiet är så stökigt. Kan inte hitta några bilder på min telefon alls på detta iaf.

Denna vecka, vecka 48 har jag varit jättesjuk. Klassisk ofarlig förkylning men som känns att man håller på att dö. Peppad inför nästa vecka istället.

Justdet, måste påpeka att jag har läst ALLA fina kommentarer jag har fått och tagit till mig massor.
Så fint och nyttigt att höra hur ni reagerar på dem. TACK


Det var det.
Hälsningar
Valentina


Kommentarer

Skicka en kommentar