Simon v.47

Idag hade jag vernissage för en utställning.


I Minecraft.

Under den senaste månaden eller så har jag jobbat på att återskapa 22 av mina verk från 2017-2019 i Minecraft. Snabb lektion, Minecraft har kartor som kan användas för att göra bilder i 128x128 format, som sedan kan sättas upp på väggar. Så detta har jag gjort. De flesta av bilderna nedan finns på min Instagram.



Varje pixel som inte är vit på bilderna har jag satt dit själv.

Promobild för utställningen. Wilburne är namnet på staden galleriet ligger i.

 Rymdskepp från Inktober 2018. [v] Furries från när jag ansökte till serietecknarutbildningen. [m] Basdesign för min karaktär Dana. Användes till experimenterande med tusch på plats i Skarpnäck. [h]

Designkoncept för min serie "EDM Has Been Found Dead in Miami". [v] Självporträtt i tv-serien Clone High's stil. [m] Buffa katten från vecka 40. [h]

Konceptbild från sci-fi-projekt som ligger på is. [v] Halloweensjälvporträttet från vecka 40. [m] Roboten från vecka 38 [h.].  

Karaktärerna i "The Plow" som jag visade vecka 39. 

Diverse bilder från Inktober 2018. 

 Självporträtt i animen Panty & Stocking's stil. [v] Inktober 2018. [mv, mh] Vitt-på-svart från Skarpnäck. Samma koncept som i "nyoom" ovan. [h]

Michel och Chelsea från min serie "Cherry". Finns att läsa på Instagram eller i Årsbästa 2019. [mv] Närbild på handdocka från ansökan till serietecknarutbildningen. [mh] Klassisk robothuvud-design. Finns som stickers. [h] 

Poliser från Inktober 2018.

Här är var jag hade länkat till var ni kan se utställningen själva, men efter att servern plötsligt ökade explosivt i popularitet är det i princip omöjligt att komma in och ännu sämre att faktiskt spela på, så dessa bilder får duga. Plus att servern snart kommer starta om för en stor uppdatering, så allt kommer försvinna i tomma intet i vilket fall.


Jag slet hårt för att få ihop den här utställningen, men idén kom ur att jag inte kom någonvart på projektet jag ansökte hit för. Genom att återskapa mina gamla bilder fick jag annat perspektiv på de, och jag tror detta har hjälpt mig komma tillbaka. Inte minst eftersom jag är sjukt trött på att se dessa bilder.

Något jag kom ihåg medans jag skrev detta inlägget var varför jag startade galleriet. Dels för att kunna visa min konst för mina vänner på servern och möjligtvis ställa ut andras konst också, men mest för att det är en speciell känsla att faktiskt gå och se en utställning som är svår att återskapa med sociala medier. Eftersom jag inte kan ställa ut min konst i alla städer på jorden är det här det bästa alternativet jag har just nu.


eijesadw
/Simon

P.S. Ja, Jeff Gallery är döpt efter "my name jeff". Mycket på servern är döpt till Jeff [X].

Kommentarer

  1. Vilken kul idé! Jag hade ingen aning om att det gick att skapa en utställning i Minecraft. Och kul att se bilderna i det här formatet, jag kände igen en del av dem. Vad bra att det hjälpte att återskapa gamla bilder. Jag kan ibland få lite inspiration av att kolla tillbaka på gamla bilder.

    SvaraRadera
  2. Vad häftigt att man kan göra så mycket i Minecraft! Det ser så bra ut också :D Kul att göra om sina egna bilder också

    SvaraRadera
  3. Kul att se screenshots ändå! Coolt att se vad du gjort under åren och även hur du utvecklats :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar