Nina v.44-45

Är nu färdig med mitt bildmanus och har påbörjat att teckna på serie layouten.




Sida 1.
1. Modern och huvudpersonen går mot spegelaffären.
2. Dom går in i affären och huvudpersonen är chockerande av hur många speglar det var.
3. Man får se hur många speglar dom har och personalen suckar och har tråkigt på jobbet.
4. Mor: Gå och underhåll dig själv en stund, under tiden ska jag leta efter en spegel till ditt rum.
5. Huvudpersonen: Okej mamma! (med ett glatt leende)



Sida 2. 
1. Mor: Nej, jag snackade inte med dig, utan med min dotter...bla bla bla 
Huvudpersonen rotar fram något i sin lilla väska.
2. Tar fram en studsboll 
3. Huvudpersonen studsar glatt med den.
4. Närbild på studset
5. Tappar kontrollen över studsandet.
6. Studsbollen studsar i hela butiken och träffar många speglar.
Personalen: Arrrgh, alla mina speglar! Förstörda!


Sida 3.
1. Många av speglarna är sönder
Personalen: Ni får betala för allt det här!
2. Både modern och huvudpersonen är chockerad över händelsen.
3. Modern är besviken. 
Telefonen: Hallå...Hallå!!!
Mor: Vad har du gjort nu?
4. Huvudpersonen: Snyft Jag ville bara leka med min studsboll och sen tappade jag kontrollen över den...
5. Modern berättar surt för sin dotter om att hon kommer få 7års olycka eller mer för att hon tog sönder många speglar.
Huvudpersonen: Vaa!!! Snyft Är det sant!? Snyft



Sida 4.
1. Oturshändelser som har hänt henne under x antal år (små oturshändelser)
2. Huvudpersonen: Min mor hade nog rätt ändå om att sönderslagna speglar ger mer 7 års otur.



Sida 5.
1. Borstar håret
2. Sitter en lapp på badrumsspegeln.
3. Inzoomat på lappen som är från hennes mor och på lappen står det att hon ska gå ett ärende till affären.
4. *I lilla rutan ska det stå att hon precos varit i affären och gjort sitt ärende och är påväg hem.
5. En mystisk person sätter dit ett tuggad tuggummi i hennes hår och den mystiske personen är i upptagen med sin mobil.



 Sida 6.
1. * Kollar sig omkring, men ser ingen.*
2. Hon antar att det bara var vinden.
3. Kommer hem och upptäcker tuggummit.
4. Försöker klippa av håret själv. Men det blev inget bra Muttrar surt för sig själv.
5. Huvudpersonen: Åh nej! Jag tog för mycket med saxen!
Mammam kom nyss hem och och blev så chockad att hon tappade mobilen i golvet.



Sida 7.
1. Modern fixar till huvudpersonens hår med en rakapparat.
Mor: Hur kommer det sig att att du klippte ditt hår?
Huvudpersonen: Tuggummi...
Mor: Varför har du tuggummi i ditt hår?
Huvudpersonen: Jag vet inte... upptäckte när jag kom hem och försökte klippa bort den biten bara och sen blev det för mycket.
2. Klipper med rakapparaten
3. Mor: Då var det klart och om det hör händer igen, vänta tills jag kommer hem och kan klippa ditt hår.
Huvudpersonen: Ja det ska jag göra! Och tack att du fixade till mitt misstag!
4. Huvudpersonen: Mamma kommer jag alltid ha otur på grund av det jag gjorde för X år sen?
5. Modern: Tänker du fortfarande på det!? Det var dumt av mig att säga dom sakerna. Jag var mest frustrerad och stressad den dagen.



Sida 8.
1. Huvudpersonen är både arg och ledsen
Huvudpersonen: Men alla dom sakerna du sade stämmer ju och jag har fortfarande otur varje dag och det kommer aldrig att sluta!!!
2. Huvudpersonen springer ut gråtandes
Mor: Leona vänta!
3. Huvudpersonen springer ut i skogen gråtandes
Huvudpersonen: Jag vill inte ha den här fördömda oturen längre!
4. Stannar till vid en prasslande lövhög
5. En omskakad rädd katt dyker fram från lövhögen och jamar ledset
(Massor av olika röster som säger att man inte ska gå nära katten för då får man bara otur.)
6. Huvudpersonen försöker locka fram katten



sida 9
1. Huvudpersonen: Det ser ut som om du har haft mer otur än jag! Bara för att du är en svart katt.
2. Huvudpersonen: Jag ska allt ta hand om dig! Och vet du vad jag ska nog kalla dig Fyrklöver för jag tycker att du är en lyckokatt och att du har en fyrklöver på dig.  
3. Mor: Så det här *pust* du är! Jag är så ledsen vad jag har ställt till med. 
Huvudpersonen: Mamma!!! Det är lugnt jag är över det nu!
4. Huvudpersonen: Får jag behålla den här söta katten och tand om Fyrklöver??? Snälla, snälla!
Mor: Ja det får du! Men först måste vi kolla så ingen äger den. Och sen måste den till veterinären.
Huvudpersonen: Ok!
5. Katten hade inga ägare och inga allvarliga sjukdomar. Leona hade inte så mycket otur längre efter att fyrklöver blev en del av deras familj.


Kommentarer

  1. Vilket tydligt manus!
    Att du har beskrivit inte bara vad som händer, men ibland också hur det händer och även vart titeln ska vara. :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar