Nina Nilsson v.43




Har fortsatt med mitt bildmanus och jag börjar snart bli klar med bildmanuset och kan snart börja teckna på dom riktiga sidorna. 


Sida 7.
1. Modern fixar till huvudpersonens hår med en rakapparat.
Mor: Hur kommer det sig att att du klippte ditt hår?
Huvudpersonen: Tuggummi...
Mor: Varför har du tuggummi i ditt hår?
Huvudpersonen: Jag vet inte... upptäckte när jag kom hem och försökte klippa bort den biten bara och sen blev det för mycket.
2. Klipper med rakapparaten
3. Mor: Då var det klart och om det hör händer igen, vänta tills jag kommer hem och kan klippa ditt hår.
Huvudpersonen: Ja det ska jag göra! Och tack att du fixade till mitt misstag!
4. Huvudpersonen: Mamma kommer jag alltid ha otur på grund av det jag gjorde för X år sen?
5. Modern: Tänker du fortfarande på det!? Det var dumt av mig att säga dom sakerna. Jag var mest frustrerad och stressad den dagen.

Sida 8.
1. Huvudpersonen är både arg och ledsen
Huvudpersonen: Men alla dom sakerna du sade stämmer ju och jag har fortfarande otur varje dag och det kommer aldrig att sluta!!!
2. Huvudpersonen springer ut gråtandes
Mor: Leona vänta!
3. Huvudpersonen springer ut i skogen gråtandes
Huvudpersonen: Jag vill inte ha den här fördömda oturen längre!
4. Stannar till vid en prasslande lövhög
5. En omskakakad rädd katt dyker fram från lövhögen och jamar ledset
6. Huvudpersonen försöker locka fram katten

Kommentarer

  1. Ser fram emot att få se nån färdigtecknad sida! :)
    Hoppas inte katten är en svart katt! Ännu mer otur! xD

    SvaraRadera
    Svar
    1. jo det är en svart katt som hon möter =)

      Radera

Skicka en kommentar