Nadine Vecka 47

Hej allihopa!

Denna vecka har jag bara fortsatt med att teckna mina seriesidor. Jag märker av många saker jag inte är van vid att rita. Så fantastiskt med serier! De får en att rita sånt man inte trodde att man skulle rita. Jag har ritat mycket plankor för sånt finns på piratskepp. Har också fått öva på att rita plaskande vatten. Men vart väldigt nöjd med vattnet. Jag tror jag råkat ge min sjöjungfru lite för stora höfter "her hips don't lie". Jag vill visa att inte alla sjöjungfrur är smala. Inte för att det är nått fel med att vara smal. Men tjocka sjöjungfrur måste också få lite representation. 

En annan stereotyp jag vill bryta är stereotypen om att alla lesbiska kvinnor är maskulina. Har ni någonsin hört kommentaren "du är för vacker för att va lesbisk". Tydligen så är det en väldigt vanlig kommentar som man kan få om man råkar se lite feminin ut. Så min hämnd till dessa trångsynta människor är att teckna en väldigt kurvig, lesbisk och feminin sjöjungfru som endast vill ha hennes stiliga och vackra pirate lady. 

Jag planerar att kommande vecka försöka färglägga på dator. Om jag har tid efter dessa 5 sidor så ska jag ge mig på att göra 5 till. Men här kommer de 3 jag jobbat med denna veckan. 




Kommentarer

  1. De är ju jättefina! Jag gillar att höfterna är breda. Och jag blir glad när folk ritar "större" kvinnor. Alla kroppar är fina. Och jag gillar när folk ritar och vill bryta stereotyper. Bilderna är jättefina och vattnet blev väldigt bra. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad bra att hennes stora höfter är okej. Grejen är att jag vill inte lägga för mycket uppmärksamhet på bröst och höfter. För då blir det lite den här effekten att hon är kurvig på "rätt ställen". Jag avskyr när till exempel personer säger att de gillar större kvinnor. Men de menar bara kvinnor som fortfarande har platta magar med stora bröst, höfter och rumpor. Då är det ju att hon är kurvig på "rätt ställen". Men så fort dem stora brösten kommer med lite mage, valkar, tjocka armar och ben. Då är det helt plötsligt inte sexigt längre. Så därför jag tänkte att jag gav henne lite för stora höfter och att man då inte tänker på att hon är lite mullig om magen också. Svårt att hitta en balans i hur jag ska teckna hennes kroppstyp på ett normbrytande sätt.

      Radera
  2. Tycker serie sidorna blir sjukt bra! Är bra att kunna bryta normer och speciellt att framhäva kroppstyper man oftast inte ser i serier :)

    SvaraRadera
  3. Bra Nadine!

    Gillar verkligen att du försöker bryta normer genom att skildra karaktärer/varelser med kroppstyper som tyvärr inte är så populära för dom inom serier och media i övrigt!

    Tråkigt med såna trångsynta människor! Ge dom hämnd bara! ^^

    Vet vad du menar med att det är svårt att hålla en sorts balans, men jag tycker att du ska gå all out om det är det du vill!

    Jag tänker säga det igen, jag gillar verkligen din stil! :D
    Lycka till med resten av sidorna!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar