Mathilda v.46

Hej!

Här är några bilder till sista kapitlet som jag har jobbat med under veckan. Djuren som har ändrat färg helt och landar. Det var lite svårt att måla svarta ytor med vita linjer, men jag blev ändå väldigt nöjd med hur det ser ut. 

Jag gillar också effekten av att tuschet flyter ut lite i bakgrunden. Det är något som jag har använt mig mer av på de senaste bilderna. I början av projektet var jag mycket mer försiktig och vågande inte låta tuschet flyta ut. 




Jag börjar nu bli klar med alla bilder till serien. Det känns jättekul eftersom jag inte trodde att jag skulle hinna bli klar denna terminen. 

Kommentarer

  1. Vad fint det blir! Tyckte du gjorde ett bra jobb med det svarta på det vita. Ritade du till linjerna efter det svarta eller pillade du dit de vita strecken med de svarta ytorna? Tyckte det var smart att ha två bilder som jämför djurens hälsa före och efter mörkrets effekt, får verkligen fram meddelandet av hur livshotande det kan vara.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar