Malin vecka 48.

Hej!
Den här veckan har jag inte jobbat med Hårda sanningar, utan med en annan serie, min strippserie Plåstra. Det beror på att jag behövde göra nytt material innan jul för att det ska hinna komma med på de ställen där Plåstra publiceras, innan dessa publiceringar upphör.

Plåstra är som sagt en tramsserie.






Ja, den sista serien känns inte direkt PK. Den kan ju lätt tolkas som att Plåstra inte tar sexuella trakasserier mot män på allvar. Hur som helst har hon oerhört svårt att hantera det Gustav (killen) berättar och spårar ur. Jag kommer säkert ångra den serien.

Såklart är det välkommet med synpunkter på de här serierna av alla slag!!

Kram och trevlig helg.

Kommentarer

  1. Vad kul att se Plåstra! Snyggt att det är så tydlig skillnad i tecknarstilen mot Hårda Sanningar, även om det finns likheter också. Tycker dom är fyndiga, min favorit är den första, haha.
    Den sista ger lite huvudbry, haha, Plåstras frustration blir väldigt tydlig, men det är samtidigt svårt att förstå vad hon menar, den tar liksom flera varv, men kul är den hursomhelst :)

    SvaraRadera
  2. Kul att se Plåstra igen! :D Haha, sista kan kanske feltolkas, den blir ganska skruvad, men det är väl lite i hennes natur att flippa också ;) Och bra med Gustav som lite motvikt i rutorna så det Plåstra säger inte får stå emotsagt ;) Gillar också serien första barnet VS andra barnet, gissar att en kan chilla lite mer som förälder efter första barnet ;)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar