Malin vecka 46.

Hej!
Den här veckan fortsätter jag att teckna om Mirjas och Nihads sepraration. Jag fick jättebra feedback från basgruppen förra veckan och tyckte att jag kunde förbättra serien där Mirja blir dumpad. Nu har kommit mig förbi en längre passage om vad som händer därefter. Det känns faktiskt bra med den!

Nej, problemen med skannern har inte löst sig utan snarare utvecklats. Eftersom jag nu har upptäckt att varken min nya eller gamla skanner är kompatibel med min mac. Tyvärr visar jag inte upp några serier alls den här veckan, det blir helt enkelt för dumt att fortsätta göra dubbelt arbete.

Min skanner är numera mitt vanligaste samtalsämne, vilket påverkar mina sociala relationer.

Jag kan visa upp några teckningar jag har gjort för min egen skull.

Vi tittar mycket på Barbapapa här hemma.

En tolkning av mig och min son som tittar på naturen.

Pippi Långstrump-fanart.

Pippi och Annika några år senare.

Sverigedemokraterna i vår kommun vill förbjuda anstötlig konst, men när de fick frågan vad som är anstötligt hade de lite svårt att förklara det. De beskrev "en docka med blod på" och vi var minst två i publiken som direkt frågade oss om det var mensblod SD syftade på. De brukar ju hänga upp sig på menskonst. Jag gjorde den här bilden som en kommentar till detta.

Kommentarer

  1. Spark till scannerproblemet! Både för teckningen och ditt sociala livs skull ;)

    Underbara teckningar och sköna färgskalor. Gillar särskilt Pippi och Annika några år senare, kul idé och köper helt hur de ser ut.

    Ledsamt att läsa hur SD vill förbjuda konst och konst de inte ens kan förklara, gillar din kommentar med att akta sig för livmodern!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar