Malin vecka 45

Hej!
Den här veckan är jag tjänstledig från mitt vanliga jobb för att teckna serier till det här projektet. Hurra, vad kul!

Igår började jag med de nya kapitlen i Hårda sanningar som handlar om att Mirja och hennes man separerar. Jag är ute på djupt vatten här och tycker det finns brister i det här avsnittet. Det känns liksom inte naturligt och det finns saker att ifrågasätta. Så varsågod att komma med feedback!

Jag har letat igenom alla ställen i huset efter sladdarna till min skanner, men de är borta. Jag har fått beställa nya sladdar. Nån slags universal AC-adapter och en USB-sladd som "brukar passa i de flesta skrivare". Är beredd på att båda kommer vara fel sort ändå. Jaja. Med det vill jag säga ursäkta för hur det här ser ut.









Kommentarer

  1. Hej Malin!
    Som vi pratade om på basgruppsmötet gillar jag verkligen dialogen, och även den lite orimliga slutsatsen "är det för att jag inte tog återvinningen??"! Tycker faktiskt om dialogen riktigt mycket, och även Mirjas förnekelse med "gud vilket trams" tycker jag är riktigt bra!

    Det du skulle kunna göra i början är att förlänga mannens obekvämdhet, typ en ruta efter att Mirja säger "vaddådå?" då han bara sitter tyst och ser obekväm ut. Liksom lite pauser för att understryka jobbigheten och för att inte det hela att gå för fort framåt?

    SvaraRadera
  2. Hej! Som sagt gillar serien mycket! Lite mer utifrån vad vi pratade om på basgruppen: Jag gillar pauserna utan repliker, kanske kan någon till sån funka om du vill bygga ut. Funderade också på en sak utifrån "realismen" eller att du tänkte att det kanske går för snabbt. Att Nihad säger både att han inte är kär och att han inte älskar Mirja, kanske "räcker" det med att han inte är kär? Är det mer realistiskt? Jag vet inte, allt är ju alltid olika, men jag kände nu att jag reagerade på att just när han säger att Nej jag älskar faktiskt inte dig, så kändes det som att händelsen gick väldigt snabbt. Kanske kan man älska någon lite längre efter man slutat vara kär? Om inte annat för att mildra fallet lite för Mirja. En tanke bara!
    Titeln som bygger på Mirjas replik tycker jag är så klockren.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar