Linda v.47

Hej!
Sent inlägg igen. Jag har inte kunnat göra så mycket alls förra veckan då jag sov över på sjukhuset med min kompis som låg inne. Så jag var där för henne och jag kunde inte koncentrera mig på ritande. Jag kom hem i måndags och nu känner jag att jag kunnat landa lite. Har varit väldigt känslosamt. Hur som så har jag kunnat tänka lite på idéer när jag var där. Jag tror jag ska gå över lite till mobbing då jag känner att jag fastnat lite i det andra. Så jag tänkte börja rita lite om mina upplevelser från skolan. Hela min skoltid vilket är lite sorgligt. Kom att tänka på en händelse när jag gick i 4an-5an. Jag var en person som höll mig i bakgrunden (för det var säkrast kändes det som). Men två av de "populära" hade fått höra att jag "spridit" rykten om att de var tillsammans. Vilket jag inte hade. Han började då att jaga mig runt gympasalshuset till baksidan. Jag fick en astmaattack (jag har ansträngningsastma). Jag föll ihop av andningssvårigheter och han började misshandla mig. Vet inte varför jag kom att tänka på detta men tänkte att det kanske är nåt man kan rita om. Eller nåt. Känns konstigt att dela med mig av detta i ett blogginlägg men tror det kan bli bra i serieform. Jag har svårt att rita flera rutor men jag vill verkligen bli bättre på det.

Kommentarer

  1. Fy vad hemskt! men bra ämne att teckna om! :( Tycker också det är svårt att teckna flera rutor, men jag tänker att om man inte tränar på det så blir man aldrig bättre på det heller ;)

    SvaraRadera
  2. Vilken fruktansvärd upplevelse 💔 Jag beklagar att du utsattes för det. Grundskolan kan verkligen vara en mardröm. Så skönt att den är över nu.
    Kan säkert behövas många serier på ämnet då många av oss går igenom mobbning någon gång i livet.

    SvaraRadera
  3. Det här träffade mig extra hårt :( Jag har varit med om liknande händelser FLERA gånger i skolan och det är något som jag troligtvis aldrig kommer repa mig ifrån. Att det finns så lite hjälp för utsatta barn i skolan är fruktansvärt. Jag ser fram emot att se din serie men det kommer kännas hårt att läsa den då sådant väcker jobbiga minnen.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar