Linda v.46

Hej!
Sent inlägg. Jag hade tänkt att blogga i början av veckan för vecka 46 men har varit på sjukhuset sen måndags med en vän (Hen mår bra!) så blev inget. Och vi lär vara kvar flera dagar till. Men tänker blogga nåt i alla fall även om det inte är mycket. Jag ska hem en snabbis imorgon och tänkte passa på att ta med mig ritgrejer hit så jag har möjlighet att rita lite till bloggen.
Jag var i Berlin i helgen och såg Berlinmuren. Var fin konst där så jag tänkte dela med mig lite här. :) Så lite bilder blir det i alla fall även om det inte är nåt från mig.







Kommentarer

  1. Så fin en mur og flot kunst. Jeg synes Berlin er fantastisk. Håber du havde en god tur :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Superfin stad. :) Kommer åka tillbaka igen.

      Radera
  2. Väldigt fin konst! Min man är från Östtyskland och var alltså inlåst bakom muren tills den föll då han var 14 år. Han talar så ofta om den dagen och känslan av frihet och att kunna upptäcka resten av världen. Det största för honom då som 14åring verkar ha varit att äntligen få pröva Coca Cola. De hade ju nästan inget i öst och han är mest uppväxt på morötter och kål. Engelskalärare till skolan gick inte att få tag i och ingen tyckte att det var någon mening med att lära sig språk då de trodde att de aldrig skulle kunna komma ut. En vän till min mans familj jobbade åt Stasi. De hade ingen aning om det. Han övervakade dem, dokumenterade allt de gjorde, fotograferade dem under flera år. Deras telefon avlyssnades också. Det är en så ofattbar historia. Jag ryser fortfarande varje gång han berättar om den tiden.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men åh. Ofattbart. Måste kännas så nära när nån berättar om det som faktiskt varit där. Tack att du delade med dig. <3

      Radera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Älskar första bilden, väldigt cool konst! :D

      Radera
    2. Första bilden är min favorit. :D Fanns så mycket mer och jag ångrar att jag inte tog bild på det.

      Radera

Skicka en kommentar