Joline vecka 47

Hej!

Här kommer de fyra sista thumbnailsen för scen 2 i första akten. Totalt har jag gjort 29 thumbs, som motsvarar 27 sidor i textmanuset. Det känns ganska bra att det blev drygt en thumb per sida, då har jag lite utrymme till att lägga till rutor också känns det som, innan serien drar iväg allt för mycket i längd. Har 13 sidor kvar på första akten som jag tänkte fortsätta med i nästa vecka.

Thora sätter sig ned att arbeta vidare med att "sy kragar" på första sidan sista rutan, det är hennes knäck, och det är det hon pysslar med när händerna går ihop med lite kludd emellan. Jättesvårt att illustrera så litet. Men det är kragarna hon syftar på när hon i slutet säger att dussinet är klara. Jag vet heller inte riktigt hur de här kragarna ser ut i verkligheten. om nån vet så skicka gärna en bild!
 






Det här är första gången som mor och dotter möts i pjäsen, och det är en liten utmaning att få till deras relation med olika vändningar, minspel, ordval och sätt att reagera. Skriv gärna hur ni uppfattar deras relation, elle rom ni fick nån känsla för nåt, om något går att utläsa.

Kommentarer

  1. Lite känslan jag får är att Yngva inte riktigt vågar berätta om allt för sin mamma. Hon blir i mina ögon både lättad när Thora går och även lite ledsen, hon verkar ju gilla sin mamma, men något skaver..?

    Annars bra thumbnails, tycker man förstår läsordning och vad som händer bra!

    SvaraRadera
  2. Jag tycker Yngva och mamman verkar ha en jättefin relation fram tills att mamman går och Yngva blir lättad och verkar ha en hemlighet. Då frågar jag mig om det är viktigt för Yngva att det alltid ska vara jättehjärtligt med mamma fast det egentligen inte känns så, precis som Ana och du diskuterade i basgruppen.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar