Joline vecka 46

Hejhej,

Här kommer åtta sidor thumnails från scen två i första akten. Kanske 4-5 sidor kvar av den scenen.
De tre första publicerade jag för några veckor sen, men behöll dom här för att få lite mer helhet.









På sida 7 (23) så säger Yngva Grod dag, det står så i manus och jag tror det är meningen eftersom hon och Fru Rask har en liten konflikt. Ganska kul, men det lyfts inte riktigt upp så jag vet inte om man blir osäker som läsare om det är ett typo eller om det ska vara så.

På vissa ställen kanske läsordningen blir lite svår, jag jobbar verkligen på att få den ok och att dela upp rutorna så att bubblorna ska komma logiskt.

En annan sak som är svår att teckna är Doktor Sandéns lynne. Han är både arg och snäll på samma gång och om vartannat. Thora och Yngva tycker om honom men Thora kan också bli trött på honom och ignorera hans kommentarer om småsaker som han tycker är fel. Han anmärker då och då pjäsen igenom på saker som är sotiga, vissna, lustiga osv. Sällan med verbal respons från de andra.

Ha en fin helg!

Kommentarer

  1. Hej! Jättebra jobbat. Tycker du har ett bra och naturligt flöde i serien.

    SvaraRadera
  2. Det ser bra ut tycker jag! Enda gången jag hajade till på läsordningen var första rutan s. 23. Men jag tror du är på rätt väg med bubblorna där, och det blir nog jättebra sen när du fintecknar det :)

    "Grod dag" kan nog ses som ett typo, speciellt om en inte kan pjäsen - ett alternativ är att ha med den repliken senare i boken (även om det inte följer pjäsen), då har konflikten mellan dem etablerats lite bättre kanske?

    Tycker det är kul att han är lite grumpy, doktorn :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar