Joline vecka 45

Hej!

Jag har gjort några thumbs på pjäsen men sparar dom till fredag när jag nog gjort några till. Gick vidare med att finskissa, linearta och färglägga en tredjedels sida. Så här ser den ut:


Jag försökte jobba lite mer flödigt och "hastigt" än de sidor jag färglade i våras. Blev kanske inte så stor skillnad som jag först tänkte, men här är iaf en tidigare att jämföra med:


Jag försöker peppa upp mig själv att komma lite fortare framåt, och jag tror jag behöver göra lite färglagda bilder emellanåt för att inte börja snarka bara av tanken på mig själv.

Testade också att utelämna lite mer än jag gjort i de tidigare sidorna, efter tips från basgruppsmöte. Som i den tredje rutan med repliken "undan" utan bakgrund på vänster sida. Jag hoppas att det både kan bringa lite mindre stelhet till bilderna och också lite mindre hinder för mig själv då det inte är skitinspirerande att tex måla samma kakelugn eller byrå 70 gånger.

Inte meningen att låta negativ ;) Egentligen älskar jag mitt projekt men just nu drunknar jag i det.

Hej!

Kommentarer

  1. Hej Joline,
    tycker det ser stiligt ut med förenklingen. Det jag tänkte på att just i den rutan dras fokus lite mer mot Thora och doktorn i början, men det gör ju inget då de är längst till vänster och det är där en börjar läsa...och tack vare hur det "utelämnade" smalnar av leds iaf jag till dörren och Yngva :)

    Jag tror det kan bli riktigt bra att förenkla bakgrunderna lite, som sagt, har en etablerat scenen i början är det helt okej tycker jag :) Och jag kan helt förstå o-peppen att måla samma kakelugn 70 ggr, bättre att fokusera på det som ger pepp isf ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Jenny! När jag tänker på det så är det bra att ögat dras till Thora och Doktorn i tredje rutan, att det är där "action" händer och sen ser man dörren och Yngva. Så länge man ändå ser det till höger vill säga.

      Ja, jag ska fortsätta testa lite kring förenkling och etablering!

      Radera

Skicka en kommentar