Jennifer v.45

Hej!!

Har bestämt mig för att teckna om konstiga situationer och händelser i vardagen, istället för den destruktiva relationen. Känner att när jag går runt hela dagarna och tänker på serie idéer så blir det tillslut svårt att skilja på känslorna i serieidéerna och i verkligheten. Gamla tankemönster kommer tillbaka och måendet blir sämre och jag känner inte att det funkar. Så jag tecknar det som ger mig inspiration att teckna, vilket kan vara allt från kärleksproblem till situationer som inte ens jag är med i. Så det kommer fler nya karaktärer i mina seriestrippar. 

I denna strippen så vill jag förmedla hur vissa som sitter i rullstol blir bemötta i vardagen. Att bli pratad över huvudet och att folk bara antar att man inte är kapabel till något bara för att man har en assistent. Ville också få fram en mysig julig känsla i caféet haha :)

Den har tagit 5 dagar att färdigställa då det har hänt så otroligt mycket som distraherat mig. Men kul att den är klar iallafall! :D

Kommentarer

  1. Hej!
    Vilket bra beslut att teckna det du känner dig inspirerad av.
    Du lyfter ett viktigt ämne. Julstämningen får du fram fint i dekorationerna. Tycker också att färgerna står väldigt fint i balans mot varandra👌

    SvaraRadera
  2. Haha! Så fint. JEg er vil med det :-) Elsker dine detaljer i caféen, og julestemningen er helt rigtig :-) Jeg var engang hjælper, og det er så rigtigt at folk taler over hovedet på folk, der har et handicap. Det er virkelig ærgerligt. Godt gået!

    SvaraRadera
  3. Tycker det låter klokt. Inte bra att hamna i gamla tankemönster. <3 Den här blev jättebra! :) Tråkigt att människor blir bemötta på det sättet. Du har fått till färgerna jättebra också.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar