Jennifer v. 47

Hej hej!

I veckan så har jag jobbat på tre olika manus som ska bli tre olika seriestrippar. Manusen behöver fortfarande bearbetas men här nedan är "skissen" på min seriestripp som jag kallar "Ärtfabriken".

Mitt första sommarjobb var på en ärtfabrik. Där var det väldigt mansdominerat och alla tjejer slutade tillslut. Killarna där hade inställningen att kvinnor är svaga och klarar inte av tungt fabriksjobb.. handledaren där var värst. Men jag minns att jag ringde chefen för företaget och berättade hur allt stod till, (att handledaren drar sexistiska "skämt", pratar skit om de som jobbar och att man som tjej varken kommer in i gruppen eller känner sig bekväm att jobba där). Sen slutade jag där, inte för att jobbet var för tungt.. men för att jag mådde psykiskt dåligt av att bli utfryst och av att vara i den dåliga miljön som var där. Så skissen nedan är en tolkning av när vi var underbemannade under ärtsäsongen. Kan säga att det är väldigt mycket ärtor att städa upp, man hade ärtor överallt på sig själv när man var klar haha.. Sista rutan var kul att rita och utmanande! Att rita någon som springer is a pain in the ass! haha. Men jag fick till benen tillslut! xD Och så mycket ärtor som det faktiskt var under säsongen så hade dom lätt kunnat bli ett ärtmonster om dom hade känt för det haha.

Så jag ska fortsätta jobba med manus och färdigställa denna strippen samt påbörja nästa stripp som kommer ha fem rutor vilket ska bli spännande att se hur det kommer gå haha.

Ha en bra helg!




Kommentarer

  1. Coolt monster! Jag gillar titeln "Ärtfabriken". Vad tråkigt med en sån arbetsplats! Jag rör mig ibland i en miljö där kvinnor inte riktigt räknas och får vara med. Nu har nästan alla tjejer som var där från början sökt sig någon annanstans. Efter detta har männen, som nu är i övre medelåldern, plötsligt kommit på att de vill hitta flickvänner och stadga sig. Det blir inte så lätt kan jag säga. Snacka om att ha skjutit sig själva i foten.

    SvaraRadera
  2. Gillar också monstret! Och tycker att det låter som ett bra ämne för en serie. Ser fram till att se mera!

    SvaraRadera
  3. Hahaha dit ærtmonster er fantastisk! sikke en fin serie med dejlige detaljer. Åh, det er en træls tendens mandsdominerede arbejdspladser. Jeg glæder mig til at se mere :-)

    SvaraRadera
  4. Älskar monstret. Och namnet var riktigt bra. Ska bli kul att se när denna är klar. :) Usch för dåliga arbtesplatser. Jag var på ett i 6 år. Jag slutade för att jag kom in på serietecknarutbildningen. Hade förmodligen varit kvar om jag inte kommit in.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar