David V.47

Hej! 

Har i veckan jobbat vidare med manuset jag nämnde förra veckan, glömde att berätta det i mitt förra inlägg men har ändrat storyn en hel del eftersom jag aldrig kan bestämma mig vad serien ska handla om. Men den nya manuset som jag bestämt mig för att följa handlar om hur solen en dag täcks av en tät och evig dimma. Dimman är inget som någon riktigt bryr sig om innan folk börjar rapportera plötsliga försvinnanden. Hade tänkt att i slutet så finns det inga människor kvar eftersom alla gick och letade efter någon som försvunnit, lite kliché, som vanligt, men hade tänkt att man kan bygga upp atmosfären ganska bra. Vet inte om jag hinner klart innan vi slutar men jag hade tänkt att bli klar med några skisser innan helgen.  



Här är några thumbnails jag gjort för att testa hur jag vill att vissa sidor, bilder eller omgivningar  ska se ut. 

Kommentarer

  1. Hej! Det låter som en bra idé, och kul att du har kommit igång med thumbnails. Känns som en ganska dyster stämning i bilderna och effektfullt med dimma. Kommer serien att vara i gråskala sen också, eller i färg?

    SvaraRadera
  2. Thumbnailsen ger verkligen en bra känsla av hur atmosfären är :D

    SvaraRadera

Skicka en kommentar