Cajsa vecka 47

Hej kamrater!

Jag har varit helt sänkt i en förkylning i 12 (!) dagar och detta har inverkat negativt på kreativiteten. Så den här veckan kommer jag inte ha några nya rutor att visa.
Men något som jag har gjort är i alla fall att strukturera upp mitt nuvarande och framtida arbete lite bättre.

Tidigare har jag haft tre sladdriga nötta papper med seriens kapitel-plan och händelseförlopp på.
Nu har jag istället lagt de färdigtecknade sidorna i ordning och lagt in papper mellan sekvenserna där scener ännu saknas. På varje otecknat papper står vad som ska hända på den platsen i boken. (Se papper med lila text👇)
Kom på även lite nya scener som jag skrev in.

Detta har gett mig en tydligare bild av projektet och jag känner mig glad över att ha en plan. Fick nästan en (falsk) känsla av att strax vara klar och att skymta målet.
✏🎈🥂🍾🎉



Hej på er!


Kommentarer

  1. Krya på dig! Og det er en vildt god ide - jeg kopierer den, håber det er okay :b Jeg er også et sted, hvor jeg mangler overblik, så det her er en vildt god løsning! Og så kul at du kan skymta målet - så har du jo faktisk lavet en hel del, selvom du ikke har tegnet. Jeg synes også, din serie er godt på vej mod målet - glæder mig til at læse den engang! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Vad bra om du också kan ha nytta av metoden:)

      Radera
  2. Bra idé! :D du har fått ihop mycket material nu! nära mål ;D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Fast jag har nog mer än hälften kvar:) Men en bit på väg är jag absolut. Det känns bra!

      Radera
  3. Yay för mycket material! :D Och usch för förkylning.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar