Ana v.45

Hejsan,

Idag fick jag ha det första basgruppsmötet med den nya gruppen och det kändes jättebra! Fick inspiration och idéer och tips. Super! Tack gruppen.

Sedan fortsatte jag att rita till min idé "jag minns alla mina BH-ar och hur de brukade ta på mig".
Tror inte det ska vara så mycket text till detta, kanske bara påhittat namn på BH-typen. Vi får se.
Sen efter bra input av gruppen så funderar jag hur jag ska blanda in andra uttryck, jag lessnar lite på rita digitalt i längden. Jag vill gärna måla med riktigt färg på riktigt papper, helst akvarell.
Nu är jag inne på spåret att få in akvarell-element i det som berör det psykodynamiska fältet av dr gris tankevärld och hålla mig till digitalt när det är kbt. Kanske även tidsmässigt. alltså psykodynamiska får representera dåtid, kbt nutid. Akvarell dåtid. Medan jag funderade på detta så målade jag min syslöjdsfröken (beskriven i tidigare inlägg) i akvarell. Hon dyker ju upp när jag gör en psykoanalys över när mina föreställningar om BH startade.

Japp. det var dagens arbete. och veckans. Imorgon ska jag på kurs hela dagen om att främja psykisk hälsa i skolan. Jag misstänker att jag kommer få många uppslag även till mina serier av detta! :)

Kommentarer

  1. Hej Ana,
    så bra första basgruppsmöte! Pepp pepp!
    Oj, ajj på BH-serien. Första rutan ger mig anledning att aldrig gå tillbaks till byglar. Men ja, mycket igenkänning på samtliga rutor!

    Och fin akvarell! Tror det kan bli nice att köra olika stilar beroende på dåtid och nutid osv :)

    Hoppas du får mycket inspiration på kursen!

    SvaraRadera
  2. Haha, ser mycket fram emot mer om bh-avsnittet. Väldigt roligt namn på det också. Känner igen mig i alla fyra bilderna, kanonskönt ser det ut. Gillar akvarellen! Tror det kan bli riktigt tjusigt och flödigt att blanda uttrycken.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar