Valentina v.42




Hej!
Vecka 42 har jag jobbat med sidan då min dåvarande "pojkvän" (enligt honom var vi inte ihop) får reda på att jag är gravid. Känner att jag har ett stort problem med denna karaktär. För att en karaktär ska kännas trovärdig har jag fått lära mig att den måste vara mångfacetterad. En person kan inte bara vara "genomgod" eller bara "ond"  Problemet är att när han är med i serien är han exakt såhär. Bara ond. Mycket ÄR exakta citat. T.ex. denna sida, det här var exakt vad som hände. Om nåt var jag ännu mera ynklig och ursäktande. Som att det BARA var mitt fel. I kommande sidor ändras hans humör och han visar ömhet, men fortfarande är jag rädd att denna karaktär känns overklig. Nu har ni ju inte läst första kapitlet där han är med men där är han en fullständig röv. Man kan inte fatta varför jag/min karaktär ens vill vara med honom. Men så kan det ofta vara i många relationer. Man stannar kvar i ett helvete, av nån anledning. Läste i Livs Strömqvist, prins charles känsla tror jag att detta händer för att man blir beroende av hoppet att man ska få någon typ av bekräftelse. Man stannar för att försöka kräva någonting som kanske aldrig kommer att hända. Nåt sånt :P  Måste bara försöka illustrera detta på något sätt så det inte verkar heeeelt konstigt!?




Kommentarer