Valentina v.41



Hej!

De senaste veckorna har jag verkligen försökt få in så mycket ritande så möjligt mellan jobbet. Det är inte lätt och är väldigt ledsen över det. Blir dock glad när jag ser 4 klara A3 sidor framför mig på ateljegolvet. När jag gick på Serieskolan ritade jag ca 1-2 sidor om dagen. Nu blir det kanske en i veckan. Sånt är livet med lönearbete antar jag. Längtar nästan till pensionen.

I de här sidorna har jag verkligen försökt jobba med momentum, uppbyggnad av panikkänslor. Försöker illustrera hur man kan leva på sista hoppet att det kanske är fel. Tycker om att arbeta med överraskningsmoment och byte av sidor. Ibland kanske jag överanalyserar sånthär, jag vet inte. Jag hoppas bara att det inte känns krystat. För det var exakt såhär det hände. Skillnaden nu är att jag fyra år senare kan se komiken i det.

Hoppas det går bra för alla med era projekt och livet. Ska sätta mig in i era projekt på rasterna.
Nu måste jag springa till jobbet.
<3 Valentina










Kommentarer

  1. Hej Valentina! Såg du mitt handledningsmail :)

    SvaraRadera
  2. nice! jag gillar verkligen att du gör serie om hur jobbigt det kan va med graviditet. och det känns bra att (nu har jag ju bara sett det lilla du lagt upp, vet ju inte hur det blir sen) det visar på hur mycket det bara blir tjejens ansvar även om man är två om att ligga. gillar också att pratbubblorna går utanför rutorna!

    SvaraRadera
  3. Wow så snygga sidor och fina skuggor! Blir sugen på att se mer.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar