Ulrika v40

Det här veckan har jag fortsatt med manuset och funderat med på hur loggan kan se ut. Än så länge har jag kommit på 6 olika loggor som skulle kunna funka men jag tror att jag inte hittat den perfekta loggan än. Nedan har jag alla exempel och jag vill ju att det ska vara läsligt. Jag har några flera idéer men jag tror att jag kanske ska göra en kombination av nr 2 och nr 3. Historien har ju Dear som har dåligt självförtroende som sedan får sin kropp övertagen av sitt alter ego. Historien har sina liknelser med både dr Jekyll och Mr. Hyde, samt Törnrosa, så jag gillar det "Medeltida" bokstaven D i nr 3, men även de två helt olika fonterna i nr 4 till 6.

 
 
 
Nästa vecka blir det fortsatt manusskrivande, men det blir lite svårare med att jag har haft den här serien i tankarna i flera år och den har haft så många olika versioner att jag inte riktigt längre vet vilka motiv och handlingsmönster jag vill använda mig av. Då det är nog lite tankearbete kvar.

Kommentarer

  1. Fina logos! Jag föll nog för #2 :) 2-4 funkar nog bäst pga tydligheten i bokstäverna, tycker "dream" lätt försvinner i 5 och 6, samt att D:ena i 1 är lite svårlästa.

    Hoppas det går bra med manuset nästa vecka. Känner igen mig lite med att ha historer som legat och puttrat länge i hjärnan och sedan har lite olika versioner när en väl ska börja jobba med den!

    SvaraRadera
  2. Vad kul att få se flera olika exempel! Håller med Jenny om att 2, 3 och 4 är tydligast. Jag gillar både exempel 2 och 3 mycket. I exempel 1 tyckte jag först att bokstaven D såg ut som C.
    Lycka till med att fortsätta skriva manus!

    SvaraRadera
  3. Jag föredrar 3 eller 4 :)

    SvaraRadera
  4. Kul att se olika loggor! Jag gillar 4 och 2. Om du vill ha stilen 4-6 tror jag det "behöver" vara som 4 för att en ska se båda orden tydligt, men jag gillar flödet när du lagt till skrivstilen under/över, det blir lite extra drömmigt tycker jag. I nr1 läser jag D:et som ett C. Bra jobbat!

    SvaraRadera
  5. Coola designer! Tror mina personliga favoriter är nr 1 och 3, coola former och stilar! Men tror 3,4 och 6 är tydligast att läsa.

    SvaraRadera
  6. Bra att du prövar olika stilar! För mig är det mellan 2, 3 och 4, mest mot 4. Gillar när man kan få ut mer ju mer man kollar men ändå kan förstå vid första blicken.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar