Simon v.42

Back.

Som jag skrev senast har jag haft ett par tuffa veckor, men det verkar vara långsamt på uppgång nu. Tror dock inte att jag kommer kunna lägga all min kraft på ett stort projekt hela tiden.

Så sidospår.



Koncept för framsidan till ett zine med diverse korta serier och skisser. Titeln blev "Fuckitybye" och zinet borde vara klart till SIS om jag lyckas få tag i ett bord. Kommer vara någonting som jag kan jobba på av och till när jag blir trött på Zolpidem. Rätt stolt över upplägget på skissen.

Musiktips! Från noisegruppen clipping.s nya skiva There Existed an Addiction to Blood, "Blood of the Fang".


Kommentarer

  1. Låter bra att ha ett sidoprojekt att jobba med ibland. Jag förstår att det kan bli tröttsamt med ett enda stort projekt. Gillar layouten på skissen till framsidan. Snyggt med vinkeln på texten. Den passar ju jättebra för en samling med kortare serier och skisser.

    SvaraRadera
  2. Det kan nog vara vettigt att ha ett sidoprojekt som känns görbart inom den närmsta tiden! Alltid kul att ha något nytt till SIS, så det är smart att ha det som mål :)

    SvaraRadera
  3. Upplägget på skissen med rutnätet känns som det passar ett zine med fler korta serier! hoppas allt fortsätter uppåt.

    SvaraRadera
  4. Snygg skiss! 👌 Skönt att du mår lite bättre! Svårt med långa projekt så det är nog bra att du tar en liten paus, ser fram emot att se vad du jobbar på härnäst.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar