Nina Nilsson v.40


Det jag har gjort den här veckan är att jag har påbörjat med mitt bildmanus och ska fortsätta göra färdigt bildmanuset.




Sida 1.
1. Modern och huvudpersonen går mot spegelaffären.
2. Dom går in i affären och huvudpersonen är chockerande av hur många speglar det var.
3. Man får se hur många speglar dom har och personalen suckar och har tråkigt på jobbet.
4. Mor: Gå och underhåll dig själv en stund, under tiden ska jag leta efter en spegel till ditt rum.
5. Huvudpersonen: Okej mamma! (med ett glatt leende)
Sida 2. 
1. Mor: Nej, jag snackade inte med dig, utan med min dotter...bla bla bla 
Huvudpersonen rotar fram något i sin lilla väska.
2. Tar fram en studsboll 
3. Huvudpersonen studsar glatt med den.
4. Närbild på studset
5. Tappar kontrollen över studsandet.
6. Studsbollen studsar i hela butiken och träffar många speglar.
Personalen: Arrrgh, alla mina speglar! Förstörda!
Sida 3.
1. Många av speglarna är sönder
Personalen: Ni får betala för allt det här!
2. Både modern och huvudpersonen är chockerad över händelsen.
3. Modern är besviken. 
Telefonen: Hallå...Hallå!!!
Mor: Vad har du gjort nu?
4. Huvudpersonen: Snyft Jag ville bara leka med min studsboll och sen tappade jag kontrollen över den...
5. Modern berättar surt för sin dotter om att hon kommer få 7års olycka eller mer för att hon tog sönder många speglar.
Huvudpersonen: Vaa!!! Snyft Är det sant!? Snyft

Kommentarer

  1. Åå jag borde verkligen också göra såna här bra bildmanus!
    Gjorde det förut men har mer och mer bara tagit och ritat ifrån tankarna.
    Snyggt jobbat, längtar efter att få se mer! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack så mycket! Jag tycker det underlättar med bildmanus innan, för att se vart allt ska vara och hur bakgrunden ska vara och sånt. Men man kan göra som du också att måla ifrån tankarna, det går också. =)

      Radera
  2. Tycker att manuset ser bra ut än så läge och att den har ett bra pace. Lätt att hänga med och intressant :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack så mycket och vad glad jag blir att du tycker att det är lätt att hänga med och att den låter intressant. =)

      Radera

Skicka en kommentar