Nina Nilsson v.39

Den här veckan har gjort mest det här, annars har jag varit krasslig halva förra veckan enda tills nu.


Huvudpersonen: 7år (dåtid) - förstör massa av speglar i en spegelaffär med en studsboll -vill få mammans uppmärksamhet Mittemellan 7år till 14år: - få se ett montage på olika oturshändelser hon har haft. - fick tuggummi i håret när hon var 12år av en främling och upptäckte tuggummit när hon hade kommit hem. Så hon fick klippa håret. -snubblar massor 14år (nutid) -försöker undvika oturshändelser på bästa sätt men inte alltid de funkar. -då hon träffar katten. Katten: -en svart katt -fluffig? -full vuxen -är skygg pga trauma men får mer förtroende för huvudpersonen Mamman: -väldigt upptagen med sitt jobb -kan vara stressig i sitt beteende -blir sur på sin dotter efter hon hade sönder speglarna och berättade om att hon kommer få 7års otur eller mer pga av att det var flera speglar som gick sönder. Och den dramaturgiska kurvan av den här novellen är att det går dåligt i början och sen fortsätter det dåliga till slutet, då det blir ett lyckligt slut.

Kommentarer

  1. Häftigt koncept!

    Nice touch att det är en svart katt också!
    Denna story skulle kunna utvecklas och bli jättestor enligt mig! :)

    Man kan verkligen göra mycket med temat otur! Kanske blanda in en tur vs otur dynamik i det hela också? I dunno, bara förslag! xD

    Hoppas du förblir frisk nu! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket =)

      Det där med otur vs tur dynamik var ett bra förslag som jag nu får tänka på hur det skulle se ut ifall jag har med det.

      Jag hoppas också på att jag förblir frisk =)

      Radera

Skicka en kommentar