Mathilda v.43

Hej! 

Den här veckan har jag skissat och målat framsidan till serien. Jag funderade mycket över hur jag skulle få med alla tre djur på en och samma bild. Så jag valde att helt enkelt låta djuren sväva omkring i rymden med jordklotet som bakgrund. Känns som att det representerar seriens innehåll ganska bra. Det var också kul att tänka sig en elefant som svävar omkring i rymden. 

Jag kanske kommer göra den gråa bakgrunden bakom djuren en aning mörkare sen när jag redigerar. Längst ner på den svarta ytan finns det plats för texten. 


Här är en också en bild på valen. Jag tänkte att en av valens krafter skulle vara sång. 


Ser fram emot höstlovet nästa vecka! 

Kommentarer

  1. Vad effektfullt det var med alla karaktärer på en sida. Kan hålla med om att du kan göra bakgrunden bakom karaktärerna lite mörkare för att de ska synas mer.
    Vet inte om det skulle vara ett bra tips, men kanske en vit kant runt alla djuren?

    Valsång är en passande kraft tycker jag :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar