Mathilda v.42

Hej!

Jag tänkte visa bilderna till kapitel 3 som jag har redigerat under veckan. Egentligen så är det här kapitlet ganska likt kapitel 2 (om örnen). Det är liksom uppbyggt på samma sätt och texten upprepar sig på vissa ställen. Men eftersom djuren har olika krafter så hoppas jag att det inte blir tråkigt med upprepningen. 



Text: Om vi stannar upp då och då kan vi känna
signaler som färdas genom marken.
Det är jorden som talar



I slutet på veckan har jag också börjat skissa på kapitel 5 (det sista kapitlet) och börjat fundera över framsida och titel till projektet. Till titeln har jag inget bra förslag än. Till framsidan funderar jag mest över om alla tre djuren ska synas och hur jag kan rita dem på en och samma bild. Nästa vecka kanske jag kan skissa upp några olika förslag. 

Kommentarer

  1. Tror inte det gör något att uppbyggnaden är densamma, det blir ju ändå lite olika krafter och olika typer av djur, som du säger :)

    Det vore trevligtatt se alla tre djur på framsidan, får du ihop det kan det nog bli riktigt nice!

    SvaraRadera
  2. Jag tycker inte heller det gör något att upplägget är liknande. Det blir poetiskt så. Är det fler sidor i kapitlet?
    Ja, alla 3 djuren på framsidan tycker jag låter som en bra idé!

    SvaraRadera
  3. Tycker upprepningen blir bra, det blir flera perspektiv på problemet som uppstår i storyn. Gör det tydligt att mörkret verkligen sprider sig överallt. Ska bli spännande att se framsidan, tycker nog som de andra att alla tre djuren på framsidan blir bra eftersom de alla är huvudkaraktärer.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar