Mathilda v.41

Hej!

Jag är glad att jag fick så mycket kommentarer om första kapitlet, för då känns det kul att fortsätta med projektet. 

Den här veckan har jag redigerat bilder till kapitel 2. Förra veckan var jag inte helt nöjd med textens typsnitt. Så nu testade jag att skriva texten för hand istället. 

Lägg märke till att tredje uppslaget/bilden är ett foto på 2 bilder som jag inte har hunnit scanna in ännu. Det är nya bilder som jag lagt till nu i efterhand när jag håller på att omarbeta manuset lite. 



Text: Min skarpa blick ser lågor brinna på en plats långt borta.
Men röken sprider sig mycket längre än så. Den andas vi alla in. 


Det skulle vara intressant att höra hur ni tolkar bilderna och berättelsen. 


Kommentarer

  1. Väldigt fint med texten och bilderna. Det skapar en djup atmosfär som jag gillar.

    Jag tolkar sidorna som att Vildvinge absorberar de giftiga avgaserna i städerna i hopp om att rädda atmosfären och ge "klarhet". Men över tid så byggs gifterna upp inom Vildvinge och skadar kroppen.

    SvaraRadera
  2. Så fina bilder!

    Jag tolkar det som att Vildvinge renar luften med sin kropp, men föroreningarna blir hen övermäktig och föroreningana ligger kvar i hens kropp, där ett "mörker" byggs upp. För min del ganska sorgligt, för lite domedagskänsla/förfall-feels.

    SvaraRadera
  3. Väldigt fina bilder. Gillar hur du jobbat med staden i två nivåer och det vita lyser starkt i fönstren.
    Undrar om meningen "runtomkring mig skingras röken" - vart försvinner röken? Eller tar fågeln in allt inom sig?
    Hur många fler sidor kommer kapitlet om fågeln vara? Det blir säkert annorlunda när jag läst hela men jag tolkar berättelsen som någon slags förorening orsakat av städerna/människorna. Vildvinge som någon slags övervarelse som i sin mission att förändra tar in för mycket av gifterna och dör själv. I stort om klimatförändringar och människornas skada på planeten och oskyldiga djur.
    Blir nyfiken på vad valen och elefanten har för namn. Tycker det blev mer levande med den egenskrivna texten, snyggt!

    SvaraRadera
  4. Snyggt det blev med din egna handstil! Blev lite mer personligt då. Tolkar nog bilden som att Vindvinge slukar upp det onda som vi människor släpper ut i naturen som för att skydda oss men att han tillslut slukas upp av ondskan själv. Elden som han pratar om tror jag symboliserar något slags slut. Kanske handlar det om livet här på jorden?

    SvaraRadera

Skicka en kommentar