Mathilda v.40

Hej! 
Jag har nu scannat in alla bilder som jag gjort hittills till projektet. Under veckan så har jag redigerat bilderna till första kapitlet i photoshop. 

Tänkte att det är smart att redan nu sätta ihop bilderna som hela uppslag så att jag får en bättre överblick över hur det kommer se ut. 

Först hade jag tänkt ha en svart kant/ram runt bilderna med texten. Men testade nu att ha texten direkt på bilderna och tyckte att det funkade ganska bra ändå. 

Jag kommer kanske göra några fler ändringar och sen är planen att gå vidare till nästa kapitel. 





Kommentarer

  1. Fina uppslag, väldigt snyggt bildberättande. Tycker absolut att texterna funkar i bilderna, känns mer dynamiskt än om du skulle haft dem utanför :)

    SvaraRadera
  2. Supersnyggt! Kraftfullt med alla djurens ögon på sista bladet. Fin text också.

    SvaraRadera
  3. Väldigt vackert! Texten funkar jättebra med texten och bilderna är väldigt uttrycksfulla!

    SvaraRadera
  4. Megafina bilder. Dom känns väldigt levande vilket jag tycker är coolt fångat när du bara använder gråskala. Jag tycker också att texten fungerar fint utan ram eller egen bakgrund. Kul att läsa lite i följd och följa storyn.

    SvaraRadera
  5. Starka meddelanden! alltid lika impad i hur du kan få in så mycket detaljer i bilderna, sårskilt i den sista sidan med djurögonen, vilket pilljobb! Tyckte texten såg bra ut rakt på backgrunden, går tydligt att läsa.

    SvaraRadera
  6. Åh, så snyggt gjort! Håller med att texten funkar bra utan ramar.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar