Mari Atterhög, Basgrupp 3, Vecka 40

Hej!

Den här veckan har jag jobbat med de inscannade bilderna och texterna i rutorna. Jag har experimenterat med olika penslar i Photoshop för att få till en fin textning.

Här är en tyst inledningssida utan text.


Tycker ni att det ska vara "vart var katten..." eller "var var katten..."?

Jag har också tänkt att jag ska spegelvända Katten så att de verkligen kommer från olika håll som texten säger.

Den här bilden ville inte sparas i mitt Creative cloud så det blev en riktigt dålig skärmbild istället.
Här vill jag jobba mer med färgskalan så att den harmonierar bättre med de övriga bilderna.

Här har jag inte jobbat med texten än.

Kommentarer

  1. Så vackra bilder och färger!
    Jag tycker absolut "vart" istället för var. Det ska bli spännande att se fortsättningen.

    SvaraRadera
  2. Allt är så fint! Kombinationen av digitalt och analogt

    SvaraRadera

Skicka en kommentar