Malin vecka 42.

Hej!
Den här veckan kan jag lägga tid på serierna enligt plan. Det känns amazeballs. 

Idag har jag tecknat på ett kapitel i Hårda sanningar där Mirja har det riktigt jobbigt. Jag tyckte att ett sånt behövdes, för i mitt tidigare manus kom man liksom inte ner på djupet som jag ville. När Mirja blir vansinnig av att lägga sitt krångliga barn råkar hon putta ut sin dotter ur sängen och dottern gör illa sig. Det nya avsnittet handlar om hur hon bearbetar vad som hände, att hon misslyckades i det som hon själv betraktar som livets viktigaste uppdrag, föräldraskapet.


Ja. Jag har inte hittat sladdarna till skannern än.

Jag gjorde en skiss på det här avsnittet under vår helgträff, förresten. Men jag ska avslöja en hemlighet; i det här projektet brukar jag inte skissa. Jag bara tuschar. Jag brukar ofta tycka att det första jag tecknar blir bäst på något sätt, känslan blir rätt. Och jag har så ont om tålamod att jag behövde ha det så här för att vilja göra den här långa serien. 

Hoppas alla har en jättebra vecka och helg!
Kram.

Kommentarer