Malin vecka 41

Hej!
Jag har varit uppsugen av mitt vanliga jobb på kommunen den här veckan också. Det pågår dels deadlines och även turbulens. Tre chefer har slutat och ett kommunalråd har avgått den senaste veckan. Nu är det fredag och jag har några timmar att hålla på med serierna. Det är såklart inte tillräckligt med tid, men det känns kul! Och jag har bokat av tid under november för att kompensera lite för den här perioden.

Jag tänker egentligen på hur vanligt det är att livet inte går ihop för folk. Jag blir lite sur över att det är helt uppenbart att arbetsförhållanden inte går ihop på folks jobb. Och om man blir sjuk av stress så är det så allvarligt för en själv. Jag jobbar liksom inte i ett extra utsatt område, jag sitter ju på kontor, jag är inte barnmorska eller lärare. Men alla har vi våra gränser och ingen är en robot. Man märker också på folks blogginlägg här hur svårt det är när man ska kombinera helt olika saker, pussla i livet.

Alltså visst skrev jag i mitt förra blogginlägg att textmanuset blev färdigt, det är nu två veckor sen som jag skrev ut det? Jag får väl fortsätta vara nöjd över det den här veckan också.
Ha det så fint allihopa.

Uppdatering: jag hann teckna ett nytt avsnitt igår!



Kommentarer