Linda v.41 & v.42

Hej alla! :)

Jag känner att jag har fastnat lite och hamnat lite ur fas med bloggandet. Jag tänkte försöka ge mig på gamla bilder och se om jag kan komma igång igen genom dem. Försöker hitta olika strategier som funkar för mig. De här teckningarna är nåt jag började med tidigare när jag studerade på Serietecknarutbildningen. Eftersom det var länge sen jag jobbade på de här bilderna ser jag mycket som kan förbättras.



Bild 1:
Här försökte jag ge mig på att rita fler rutor. Det tyckte jag var utmanande. Denna är från ett av mina större epilepsianfall som jag minns väldigt väl ändå. Jag jobbade som barista. Jag minns att jag hällde upp kaffe. Gick sedan till kassan. Höll de där två pappersmuggarna. Blev stirrig och försvann. När anfallet blev riktigt starkt klämde jag åt hårt så muggarna gick sönder och fick ALLT nybryggt kaffe över mig och brände mig rejält. I bilden försöker jag få med hur jag upplevde det även om jag hade minnesluckor. Försökte få med hur jag zoomade ut när anfallet sattes igång osv. I bilden ska det vara kunder som står där också. Jag minns inte exakt vad jag hade tänkt att ha i alla rutor men det kommer nog tillbaka. :P








Bild 2:
Jag direkt efter min hjärnoperation. Jag gillar att rita i gråskala och att nån detalj är i färg. Jag minns när jag vaknade efter operationen att jag såg en påse med en slang fylld med blod. Den leddes från där de hade opererat. Det tänkte jag ha i färg. Det ska vara färg på skärmen också. De där strecken som dyker upp på skärmen. Tänkte att en person från Försäkringskassan ska stå bredvid (Jag ska skriva Förnedringskassan i bilden). Kort efter operationen tyckte de att jag skulle börja jobba (En bit av min hjärna hade skurits ut!!). Denna person ska i bilden säga nåt i stil med "Vad bra! Du har vaknat. Då är det bara att börja jobba igen!". Nåt sånt. Tyvärr är det många som har problem med dem. Man måste vara frisk för att få vara sjuk. Eller vad säger man.

















Kommentarer

  1. Så fint Linda! Jeg kan godt lide den første serie med black outs - det er en fed måde at vise det på :-) og vildt med operationen! Fint billede. Sejt

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! :) Jag hoppas på att verkligen kunna få fram en känsla i mina serier om alla dagliga blackouts jag hade. Som var en vardag.

      Radera
  2. Vilken läskig upplevelse! Jag tycker det är intressant hur du byter vinklar i rutorna på första sidan. Det blir spännande att se på. Andra bilden tycker jag också om. Fint att ha en stor ruta till ett så viktigt ögonblick. Förnedringskassan är helt rätt namn!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! :) Det var vardag för mig så jag var van men nu i efterhand så inser jag att det ändå kunde uppfattas som läskigt för andra runtomkring mig. Och att dt faktiskt var illa. Lustigt hur man kan inse sånt i efterhand när man inte lever i det längre. Ja jag gillade Förnedringskassan. Funderar på det eller kanske Utförsäkringskassan. Får se.

      Radera
  3. Tycker att det är så bra att du tar upp saker i dina serier som väcker uppmärksamhet. För en som inte vet hur det är att ha ett epilepsianfall så förklarar dina bilder väldigt bra. Jag stöttar dig i att förnedra försäkringskassan! xD De har plågat mig också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh tack :) Jag hoppas på att kunna få fram det obehagliga md anfall i mina serier.
      Ja usch för FK. Jag har inte bestämt mig om ag ska använda Förnedringskassan ellr Utförsäkringskassan. Vad tyckeer du?

      Radera
  4. Tycker att du visar så bra hur blicken blir så stirrig och liksom tom! Tycker verkligen att du får med det som du vill få med och förmedla! Riktigt fina skisser!! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Vad glad jag blir. :D

      Radera

Skicka en kommentar