Kristoffer V. 41

Hejsan!

Den föregående veckan har jag putsat till första panelen i min fyra rutors seriestripp lite och börjat planera inför min halloween illustration!
Har dessvärre inte hunnit så mycket mer just nu pga flytten! 

Tänkte att jag passar på att ställa några frågor då som kanske bara mina fellow serietecknare kan besvara på.

Vad tycker ni är viktigast vid skapandet av en loveable protagonist i ens story?

Hur tycker ni att man ska nå ut till så stor målgrupp som möjligt?

Skulle det vara en bra idé att vid något tillfälle försöka anlita hjälp med att illustrera ens serie? Om man känner att det blir för mycket jobb själv? Blir inte det lite skämmigt?

Och slutligen...... comic sans.... yay or nay?

Om ni svarade nay, vilken annan font hade passat en äventyrsserie isåfall? :)





Kommentarer

  1. För mig tycker jag att det är viktigt att göra en huvudperson som läsaren ofta kan relatera med. På samma sätt som tex tv-spelen "the legend of zelda". Link saknar dialog för att spelaren ska känna att den ÄR Link. Inte riktigt samma sak, men jag tror du förstår vad jag menar. Om man väljer att göra en ganska avskyvärd huvudperson så är det inte säkert att läsaren kommer orka fortsätta läsa. Sådana karaktärer kan lätt uppfattas som tråkiga eftersom man inte bryr sig om dem och därav inte bryr sig om vad som händer med dem. Så om jag vore du skulle jag ge min huvudperson en personlighet som går att relatera till. Alltså ingen perfekt person utan en person med lite brister som ändå är förlåtliga. Men utifrån vad jag hörde så lät det som att din karaktär både hade lite brister och bra förmågor vilket är bra :)

    Jag tycker inte att det är skämmigt att ta hjälp. Man hinner vad man hinner. Önskar ibland jag kunde ta hjälp av någon xD

    Jag fattar inte varför folk inte gillar comic sans? Tycker att comic sans är helt ok.

    SvaraRadera
  2. Haha aa, tack så mycket! Jo att man kan relatera till karaktären är viktigt! Hade varit najs med hjälp faktiskt och det är sant, man hinner ju ba vad man hinner! Jag tycker det passar bra för...well comics...! xD

    SvaraRadera

Skicka en kommentar