Joline vecka 40

Hej!

Jag har fortsatt på scen 2 och gjort tre sidor thumbs, inte så många som jag hoppats på men har varit hemifrån och inte hittat bra sittplatser att jobba på utan att få ont i ryggen. Plus okej blivit lite uttråkad av mitt eget projekt också. Men men!





Gjorde ett par bilder på andra pjäser för att hitta lite annan lust. Testar att skissa till affishbilder för uppsättningar, så kommer kanske fler sådana under hösten. Här I väntan på Godot av Samuel Beckett, och Romeo och Julia av Shakespeare. Blev glad över Godot för tycker jag lyckades få lite mörker i den. Romeo och Julia blev alldeles för barnslig för vad jag egentligen tänkte, men körde på ändå. Får testa en ny variant av den senare kanske.

skiss över bilderna.




Kommentarer

  1. Det är fortfarande mycket jobb även om du kanske inte tycker det. Jag tycker att de sidorna du har gjort är tydliga och rutorna känns luftiga vilket jag tycker är bra.

    Affischerna är snygga! Om man skulle göra färgerna på Romeo och Julia lite mer nedtonade tror jag att den inte skulle kännas lika barnslig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :)
      Bra poäng, jag var lite slarvig i photoshop, Romeo och Julia är inte så skarp i verkligheten. Men den skulle nog ändå vinna på att tonas ner i färgerna.

      Radera
  2. Tre sidor är ändå superbra med förutsättningarna du hade :) Och jag känner igen det där med att lessna lite med sitt projekt, speciellt om det är långt (vi har ju jobabt med samma projekt i över ett år nu!)! Det är smart att ha något sidoprojekt, som affischerna, att göra för att få tillbaks lusten till sitt originalprojekt igen :) Jag känner nu efter lång tecknarsemester och kattbildsutställningen att jag äntligen är pepp på mer Karsen och Yegor (och även att jbba med mitt andra projekt, SPEJS), så pause/sidorspår funkar iaf absolut för mig för att få tillbaks lusten :)

    Som Ulrika säger så skulle jag också prova att göra färgerna mindre mättade för att få R&J mindre "barnslig", men tycker den är himla söt som den är. Ändå kul kontrast iom att pjäsen slutar som den gör :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :) Ja, över ett år, whaaat. Kul att du är pepp på Rymdoperan och Spejs, en behöver lite paus ibland!

      Hehe, ja, den är ju inte så munter till slut RoJ, men ja, jag ska testa dra ner färgerna, i verkligheten är den mer "dassig" så borde inte lagt upp den här skräniga versionen, haha.

      Radera
  3. Hej! Tycker att seriesidorna ser bra ut. De är tydliga och kul att läsa. Vad kul att göra affischbilder! Det brukar funka ganska bra för mig att göra bilder eller korta serier när jag tröttnar lite på att göra det större projektet.

    Jag gillar de enkla formerna på "I väntan på Godot". Håller med om att Romeo och Julia affischen kanske passar bättre med nedtonade färger, speciellt på bakgrunden så att den inte sticker fram för mycket. Men jag gillar ändå det gula runt karaktärerna eftersom det får dem att synas tydligt i förgrunden.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :) Kul att det var kul att läsa också.
      Ja, sant, bakgrunden tar lite för mycket plats, funderar på att göra huset lite mer ocra/orange. Kul att du tycker det gula runt figurerna funkar.

      Radera
  4. Bra jobbat, fastän du inte kände att du fick så mycket gjort. Bara bra att ta en paus ibland, att stega bort och komma tillbaks senare kan vara bra då man kanske hitta lösningar och idéer man inte hade innan. Fina affischer! Har inte sett I Väntan På Godot men jag antar från din bild och gråskalan att de får väntar länge? :D Annars håller jag nog med Matilda att du skulle kunna tona ner färgerna på Romeo och Julia postern så den får en mer seriös ton.

    SvaraRadera
  5. Är förståeligt att man kan tröttna på ett projekt om man ständigt håller på med det. Ser bra ut så här långt i alla fall! Har inte så mycket att tillägga som inte redan har sagts ovan, tona ner färgerna på R&J etc.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar