Jenny - v41

Cha cha bloggen,

den här veckan har jag äntligen fått hänga på ateljén igen och pilla på min serie, yay! Fick ihop tre sidor finskissade denna vecka, varav en av sidorna är helt ny (dvs den var inte del av thumbnailsen jag gjorde förra terminen). Tror det kan vara nice att få in lite mer dialog i kapitlet (smyga in lite info osv) och mer reflektioner så det inte blir för hetsigt.

Jag tänkte att jag denna vecka postar alla sidor jag finskissat än så länge detta kapitel så det blir lite mer sammanhängande, så fortsätter jag posta följande sidor jag gör from nästa vecka:






Feedback tas gärna emot om det är något som känns konstigt/för tungläst/etc (och ställ gärna en fråga även om du tänker "det här kanske jag borde fatta", för då är det troligen inte tydligt nog och jag kan kolla över det), och har du ingen sån feedback är positiv också välkommen hehe ;) Men vill bara vara öppen med att det är helt okej att ge feedback i det här stadiet då det fortfarande är skissigt och jag är mer benägen att ändra runt just nu :)

Nästa vecka blir lite svår igen då jag ska gå på några kvällskurser i vara med i en bostadsrättsföreningstyrelse (ja, jag är gammal), men försöker iaf planera in en kväll på ateljén :)

Kommentarer

  1. Kul att få se mer av serien! Tycker att texten funkar jättebra att läsa och jag gillar tystnaden som ibland uppstår mellan karaktärerna.

    Det ända som jag inte helt förstår är var i staden karaktärerna befinner sig. På första sidan syns en miljöbild av staden. Sen på tredje sidan syns hela staden igen, och då ser det lite ut som att de är utanför staden igen. Jag förstår att bilden är en förklaring av stadens olika lager, men det gjorde mig ändå lite osäker på var karaktärerna befinner sig.

    Annars tycker jag att sidornas layout ser väldigt bra ut!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Superbra feedback Mathilda! Ska kolla igenom och se om jag kan få det lite mer tydligt med var i staden de befinner sig :)

      Radera
  2. Jag tycker den är jättebra. Det är tydligt med händelseförloppet och de olika vinklar och vyerna som blandas gör layouten spännande, och då gör det inget att texten är lång på vissa ställen.

    Det enda jag tänkte på var om det ska stå "bunkra upp" eller om det ska bytas ut till ett engelskt uttryck eller inte.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Ulrika, kul att höra :)
      Haha, ja, det är nog att jag inte hittat ett lämpligt engelskt uttryck än för att "bunkra upp", så det måste jag fixa så småningom, bra at du uppmärksammade :)

      Radera
  3. Kul! Jag gillar hur du använder flera pratbubblor till samma karaktär i samma ruta ibland, som i s 2 tex. Bra blandning av paneler och helbilder som flyter runt. Tycker texten flyter på bra och lättläst!
    Det jag funderade på var att Seris bor i cityn. Jag blev förvånad när Karsen berättade om vilka som bodde på de olika lagren och att Seri bodde på en nivå, eftersom Yegor var lite skraj att åka dit och chockad över alla pangees. Jag trodde att Yegor och Gav var de enda Seris på planeten men det beror nog på att jag glömt något från de tidigare inläggen i våras!
    Gillar att det är en blomma på toppen av staden och på bild 4 s3 känns det verkligen som de går runt i det nedersta lagret.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, jättebra feedback Joline! Ska kolla om jag kan få det lite tydligare, antingen i tidigare kapitel eller i detta, att Yegor fattar att hen och Gav inte är de enda seri på planeten (förutom Zlata och Yolanda) :)

      Radera
  4. Kul att se olika perspektiv på bakgrunden/ karaktärerna, blir lite filmaktigt nästan och enkelt att följa med! Smart att en av karaktärerna aldrig vart i Aeros city ger orsak för en av karaktärerna att förklara hur saker och ting funkar där och ger även läsaren en större inblick i hur världen ser ut i serien.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar