Jenny - v.40

Cha cha bloggen,
den här veckan har jag varit sjuk och samtidigt jobbat (men hemifrån så jag inte smittar någon obs obs) och försökt få ihop min utställning!

Jag kan börja med att visa de fyra första bilderna jag gjorde klart till fredagen:




Som sagt hade jag fått instruktioner att föregående konstnär skulle ha tagit ner sina verk i torsdags, men när jag kom förbi på fredagsmorgonen så satt de fortfarande där...och iom att det var Kanelbullens dag hade cafépersonalen inte riktigt tid att hjälpa mig, så jag fick återkomma på eftermiddagen (helt okej, jag bor 300 meter ifrån, och det är inte caféets fel att konstnären inte kommit och fixat sina grejer). Nåväl, när jag kommer tillbaks på eftermiddagen får jag hjälp att ta ner föregående konstnärs verk (då hen fortfarande inte hämtat upp dem), men får också reda på att det egentligen finns plats för 6 verk, inte 4 som min kontakt sagt :S Lite nervös säger jag att jag fixar något under helgen och återkommer, och springer hem för att leta bland gömmorna.


Efter lite letande i gömmorna hittar jag 2 bilder från 2016 som jag fortfarande är ganska nöjd med - och som är gjorda med vattenfast tusch. Jag tänker att med lite extra kärlek så kan jag nog få dem att passa in med resten av verken och spenderar fredagskvällen med detta.


Ta-daa! (notera även att jag ändrat signaturen lite så det står 16/19 ;) )

På lördagen köpte jag nya ramar, monterade lite, och på söndagen fixade jag lite extra visitkort etc att ha i caféet, och kunde på Söndagsmorgonen, när caféet i princip var tomt, fixa till min utställning lite bättre :)

Så, efter mycket om och men, och lite för mycket stress så tycker jag ändå det blev fint till slut :) Tavlorna finns på Café de Nice i Hässelby Gård fram tills den 7 November, så har du vägarna förbi, kom gärna och ta en kik :)

Nästa vecka återupptar jag serietecknandet (äntligen!), så då kan jag förhoppningsvis presentera lite fler seriesidor här på bloggen :)


Kommentarer

  1. Wow vad fina bilderna blev, färdiga och inramade! Är det guldfärg du har använt och stänkt på vissa av bilderna? Ser fram emot fler seriesidor :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, precis, jag har använt mig av guldtusch som jag målat och kladdat runt med :)

      Radera
  2. Vilken pärs med oväntade problem som dyker upp, men det ser att ha blivit jättebra ändå! De två tillskotten tycker jag passar bra med de andra bilderna.
    Det ska bli kul att se mer av seriesidorna, de jag sett hittills är så välgjorda!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, verkligen, jag kände att allt det här tärde lite på mig i helgen, men när jag väl fick upp alla bilder kändes det som jag kunde pusta ut :)

      Radera
  3. Nice!! Vad fint det blev med guldramar och passepartout, och kul med temat katter/fika/guld. Dina nygamla bilder passar jättebra in i resten, skoj att du fick plats för fler bilder än tänkt! Bor långt ifrån annars hade jag kommit och tittat :) Bra jobbat trots motgångar och nya planer. Blev/blir det någon vernissage?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla :) Jag har tänkt ha någon liten vernissage på lördag då jag bjuder dit lite folk att komma och köpa fika och kolla på tavlorna :) Tror ett par kompisar kommer förbi i alla fall, vilket nog kan bli skoj :)

      Radera
  4. Vad kul att se bilden i ram! :D kul att du fick med extra bilder, finns det plats så ska man ju ta vara på den. Intressant att se gamla konstverk, otroligt snygg bild med personen med hornen, trodde bakgrunden var digital först innan jag läste att det var vattenfärg och tusch.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, tack så mycket :) Ja, det var kul att göra återbesök till gamla verk och se om de kunde piffas upp lite :)

      Radera
  5. Bra jobbat med utställningen! Synd att man bor på andra sidan landet, annars hade jag kollat in den på plats. Bravo!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar