Jennifer v.42

Hejsan!


Denna veckan har gått väldigt segt! Har suttit Måndag-Onsdag med manus och det har stått helt still i huvudet. Jag kom inte på något! Men idag så har jag suttit hela dagen då jag fick en idé på vad jag kunde teckna och det blev en serie med fokus på min huvudkaraktärs kompis. Så jag fortsätter på temat dejting men eftersom jag själv, i en period, inte alls var redo för att dejta så passar det ju bra att ta inspiration från en kompis. Min kompis har alltid gillat lite äldre killar än vad jag gör och då fick jag en idé att göra en väldigt överdriven komisk serieruta om just åldersskillnad i förhållande. Det var skönt att teckna något lättsammare och nått som inte har så mycket fokus på mig. Döpte serierutan till "Ålder är bara en siffra". Blev faktiskt nöjd! Kul med lite omväxling! :D

Hoppas ni får en fin helg!

Kommentarer

  1. Haha! Jeg er vild med pletterne på Bertil - og han bare ligger som en zombie :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahahah, ja undra vad Bertil tänker egentligen hahaha :D

      Radera
  2. Jeg kender godt det at sidde længe med manus uden der sker noget - desværre! Men lige pludselig kommer det igen! Så fedt du lige fandt noget andet at kaste dig over :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja! ibland får man kasta sig över den inspirationen man får även om det är lite annat tema :D

      Radera
  3. Haha älskar denna! :D Jättebra! Jag tycker du är bra på att välja rätt färger och få det att gå ihop i dina bilder också. Jag tror det är bra också att få en omväxling och sätta fokus på annat ibland i ens tecknande.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja tror omväxlingen var nyttig :D Men tack så mycket !! :D

      Radera
  4. Haha! Han ser ut att vara en hårsmån från döden.
    Kul med ballongen och pillren på sängen. Håller också med om att färgbalansen i bilden är väldigt bra👌

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha ja tror slutet är nära för Bertil haha! Tack så mycket :D

      Radera

Skicka en kommentar