David v.42 & v.43


Hej!



Har haft lite tekniska problem men är tillbaks nu. I veckan har gjort en lineart till fladdermus-serien blev inte riktigt nöjd med förra veckans linart så gjorde en ny som är mycket tunnare. 


Förra veckan: 

 Denna veckan: 





Har fortfarande tänkt lägga till tjockare linjer kring veckans arbete så det syns och blir tydligare.  Utöver det behöver jag endast lägga till färger och och pratbubblor och sen är jag klar! Några förslag på färger? Hade tänkt göra fladdermössen i brun färg men det kanske smälter in med backgrunden och linearten lite väl mycket? 

Kommentarer

  1. Vad snyggt! Tjockare kanter runt figurerna tror jag är en bra väg att gå.
    Färger ska man väl ta hänsyn till om det är dag eller natt de är ute, men för att se skillnad på fladdermössen ska väl färgerna vara lite olika på dem. Någon varm grå eller brun tror jag skulle kunna passa.

    Jag noterade något jag inte sett förut. Är fladdermusen till vänster på de första två rutorna densamme som den vänstra fladdermusen i den sista rutan? Om så är fallet borde inte den sista rutan spegelvändas då för att de är upp och ner?

    SvaraRadera
  2. Hej, vad snyggt det blev med den tunnare linearten! Har lite samma känsla som skissen. Det blir nog snyggt med lite tjockare konturlinjer också. Jag tänkte också på att fladdermössen kan ha olika färger eller olika nyanser, eftersom de är så lika. Ska bli kul att se när den är klar!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar