Cajsa v. 40

Cajsa vecka 40




Hej!

Den här serien har jag jobbat med vecka 39 också. Det känns lite svårt att posta veckovis ibland för allt går ihop.

Veckan har flutit på ganska bra. Jag har fått mycket tecknat. Mina nya pennor och mitt nya ljusbord har kommit och det gör sån skillnad i skapandet!
Jag har också beställt hem böcker som Ida tipsade mig om på handledningssamtalet. Har läst Kaninhålet (obehaglig men bra inspiration) och håller nu på med Djupet. Tack för bra tips!

Något jag tycker känns svårt i min serie är att visa killens otrevliga sidor och ändå motivera för läsaren att tjejen i serien stannar hos honom (trots att det är en klassiker). Jag hoppas att läsaren av slutresultatet känner att historien skulle kunna hända på riktigt. Nu arbetar jag lite fläckvis i storyn och innan följande scen utspelar sig har de flyttat ihop och hunnit ha mysigt en längre stund:






















Kommentarer

  1. Älskar hur du tecknar och får fram känslan att känna sig liten i ett samtal. Just känslan att krympa i ett samtal och att ens ord liksom krymper med en. Känner igen mig mycket i det! Att killen går till attack så fort man tar upp nått som man inte gillar med hans dåliga beteende är något jag var med om också, då tyckte han att man var oförstående och inte stöttande. Medan när killen pekade ut fel på en så var man känslig eller omogen om man inte ändrade på sitt beteende. Tycker det är kul att följa ditt arbete, dels för att jag känner igen mig i många av situationerna men också för att dina serier får mig ibland att inse något nytt gällande relationen jag var i. Det gör mig iallafall taggad på att se mer! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack Jennifer! En så himla fin kommentar! Den värmde. Jag ser så mycket fram emot att se mer av dina serier också. Det känns fint att vi är i samma grupp och skriver om en liknande situation. Det är ett bra utbyte🌼

      Radera
  2. Vildt fine tegninger! Og er vild med den sidste, hvor han er så stor, at han slet inne kan se hende - god måde at bruge humor på for at komme ud af en lidt absurd situation. Men du fanger dem begge så godt! Han virker som en rigtig klam fyr.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack för dina fina ord! Vad kul att du gillar när hon krymper. Så kan det kännas ibland.

      Radera
  3. Vilket as. Du har verkligen lyckats få fram starka känslor här. Jättebra! Alla bilder är jättebra men jag reagerade starkast på sista. Hur du gjorde henne mindre. Så himla bra! Jag reagerade på alla men sista var verkligen träffande. Känner igen mig så mycket i allt det du ritade. Och din stil är så fin också. <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Vad glad jag blir att du tycker om mina bilder och det är precis as-känslan jag är ute efter!<3

      Radera
    2. Varsågod! :) Du lyckades verkligen bra med det. <3

      Radera

Skicka en kommentar