Cajsa v. 41

Hej!

Jag känner mig inspirerad och allt rullar på.
Veckans sekvens är kortare än förra veckans. Men här kommer den:





Oj, nu ser jag ett stavfel!😣 Ett lömskt K har smugit sig in👆 Det ska jag ordna senare.


Jag tecknade också början på en annan "scen":




Och jag renritade en skiss som jag haft liggandes ett tag. Det är en bild på mig och en av mina grannar. De är ofta en stor källa till inspiration..... 



Nu skissar jag på en ny situation i min serie. Jag tror den ska få innehålla första varningstecknet för tjejen i relationen i min historia.
Det blir mest att jag tecknar de dåliga sakerna nu. Jag tycker de är mest intressanta att jobba med. Scenerna där de ska ha det mysigt i början av förhållandet känns tråkigare att teckna. Hoppas att de inte blir tråkiga att läsa.
Jag försöker bestämma hur jag ska lägga upp berättandet.
Just nu funderar jag på om serien ska ha en "berättarröst" som är huvudpersonens.
Om det skulle kunna vara spännande att hon berättar så en anar redan från början att det ska gå illa. Eller är det mest spännande att läsaren själv får märka att förhållandet börjar svänga samtidigt som huvudpersonen börjar ana det? Svåra beslut.

Trevlig helg alla!🍉🦄🥂🎈

Kommentarer

  1. Jag tycker det skulle vart najs att läsaren själv får märka att förhållandet börjar svänga. men det blir nog najs vad du än väljer att göra! riktigt bra tecknat! Kan också känna att de dåliga stunderna är intressantast att jobba med men när du satt ihop det till en hel berättelse så kommer ju de bra stunderna vara lika intressanta för storyn! Och kul att du har flyt med tecknandet!! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack Jennifer!
      Då kanske jag skippar berättarrösten.
      Kul att du gillar teckningarna. Höll på att bli knäpp av alla vita streck på den svarta tröjan:)

      Radera
  2. Jag håller med. Jag tycker det är mest intressant att rita det tråkiga. Det blir bra hur du än gör tänker jag. Men kul också när läsaren upptäcker att förhållandet börjar bli dåligt. Som att det smyger på. Bra tecknat! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket. Jag tror jag börjar så i alla fall. Om det känns som att berättarröst behövs lägger jag till den senare.

      Radera
  3. Väldigt spännande att följa din serie och den blir ju jätte bra! Fina teckningar också! :) Angående berättarröst, jag tänker att det kanske beror lite på hur stor plats den tar och hur mycket information den ger. Med huvudpersonen som berättare så kan det kanske bli så att man får samma information två gånger (både i handling och i tankar)? Du kanske kan testa på en scen och jämföra skillnaden?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack för de peppande orden!
      Jag tror jag ska pröva att lägga in lite tankebubblor hos huvudpersonen istället. Då får läsaren ändå veta hur hon tänker och tycker om saker och ting.

      Radera
  4. Det er spændende at følge dig! Fed detalje med boblerne, der vælter fra billede til billede :-) Hmmm, jeg tror, begge dele kan fungere godt, men indtil videre synes jeg i hvert fald ikke, der har været behov for nogen fortællerstemme :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack! Det är så spännande att följa dig också. Vi har ju lite samma tema. Jag tycker om det du skrev i gruppen, om att vi alla tillsammans berättar ett stycke kvinnohistoria. Jag avvaktar med berättarrösten tills vidare:)

      Radera

Skicka en kommentar