Vecka 36 Nadine Bergqvist

Den här veckan påbörjade jag mina karaktär designer för min sjöjungfruserie. Jag har några fler karaktär designer jag måste göra klart innan jag kan påbörja bildmanus/manus. Men här kommer bilder på mina huvudpersoner samt en mindmap för serien. 






Raring är alltså sjöjungfrun det ska handla om. Jag frågade min basgrupp nu under helgträffen ,vilken design de föredrog på sjöjungfrun. De gillade nummer 3 med pärldetaljerna från nummer 2. Det lutar alltså mot att bli design nummer 3. Men jag kan ju fråga även er här på bloggen. Vilken design gillar ni bäst? Finns det någon övrig detalj (som ett klädesplagg) som ni skulle vilja flytta till en annan sjöjungfru?

Första helgträffen var underbar! Jag hade det verkligen bra och är stolt att jag tog steget att resa själv med min fästmö till Stockholm. Jag har verkligen hamnat i rätt klass med rätt lärare! Super bra! 

Här är narrativ övningen som jag gjorde i under lektionen.



Serien jag gjorde handlar om första gången jag skulle mermaida och hur det kändes. Jag är inte van att teckna fort och att vi bara hade 40 min på oss blev extremt stressigt för mig. Jag körde ju över lite på rasten för att hinna klart. Det var förövrigt första gången jag gjorde ett bildmanus, vilket var rätt spännande. Jag blev inte klar med min serie eftersom den fortfarande är i blyerts. Men jag funderar faktiskt på att färglägga den i färg.


Jag lärde mig mycket under helgträffen och som jag sa så hade jag det fantastiskt i Stockholm med spelkvällar och annat. Jag är peppad på att fortsätta med projektet nu!

Kommentarer